اجرای دو طرح «حزب‌خوانی» و «احسان قرآن» در ایام اربعین
کد خبر: 3926406
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
سعید سعادتی خبر داد:

اجرای دو طرح «حزب‌خوانی» و «احسان قرآن» در ایام اربعین

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برگزاری طرح احسان قرآنی در ایام اربعین خبر داد و گفت: در این طرح طی 10 روز 40 محفل انس با قرآن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سعید سعادتی معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد

سعید سعادتی، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین گفت: سال گذشته با توجه به برپا شدن مواکب در مسیر پیاده‌روی اربعین، طرح‌های قرآنی طی شب عاشورا تا اربعین حسینی، به مرحله اجرا درآمد. این برنامه‌ها بیشتر شامل محافل انس با قرآن، تلاوت نور، ‌کرسی تلاوت، ‌جزءخوانی، ترتیل‌خوانی و ... بود.

وی افزود: امسال با توجه به برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین تلاش شد تا برنامه‌های قرآنی به قوت خود باقی بماند. بر همین اساس طی جلسه‌ای که با شورای قرآن کمیته فرهنگی ستاد اربعین برگزار شد، در نهایت دو طرح «حزب‌خوانی قرآن کریم» ویژه عموم مردم و «احسان قرآن» شامل برپایی 40 محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: در طرح احسان قرآن از هفتم تا هفدهم مهرماه که مصادف با دهم تا بیستم ماه صفر است، 40 محفل انس با قرآن در استان‌ها برگزار می‌شود. برخی استان‌ها همچون خراسان رضوی، قم و ... محافل ویژه‌تری خواهند داشت.

سعادتی با تأکید بر اینکه تلاش شده است تا در این طرح از قاریان استانی استفاده شود، بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونا قرار داریم، دستورالعمل‌های بهداشتی همچون برگزاری محافل در فضای باز را رعایت خواهیم کرد. به دنبال این نیستیم که جمعیت زیادی حضور پیدا کند.

وی در مورد نامگذاری طرح احسان قرآن اظهار کرد: در این طرح، قاریان و تمام عوامل اجرایی بدون هیچ چشم‌داشت مادی حضور خواهند داشت. این دو طرح، در قالب طرح کلی «الحسین سفینه‌النجاة» به اجرا در آمده است. این محافل به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما در برخی استان‌ها و به تصمیم مسئولان استان، درباره حضوری برگزار شدن یا نشدن آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سعادتی در پایان اظهار کرد: برای طرح حزب‌خوانی قرآن نیز سامانه جوانان مساجد در نظر گرفته شده است تا متقاضیان با مراجعه به سامانه https://bachehayemasjed.ir/ حزب مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha