تغییر شیوه اجرای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3926440
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
سیدفخرالدین اسماعیلی خبر داد:

تغییر شیوه اجرای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجازی شدن نوزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن خبر داد.

تغییر شیوه اجرای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنسیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به آغاز فرآیند آزمون سراسری حفظ قرآن گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، این آزمون که هرساله همزمان در سراسر کشور به صورت حضوری برگزار می‌شد، مجازی برپا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه برگزاری آزمون شیوه مجازی است، در مورد اقدامات صورت گرفته برای تهیه زیرساخت‌های آزمون الکترونیکی افزود: جلسات مؤثری با شرکت‌های مجری این کار صورت گرفته است و همچنان در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه هستیم و کارهای تکمیلی‌تر تا آبان‌ماه صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا حتی آزمون شفاهی را نیز به صورت غیر حضوری برگزار کنیم،‌ اظهار کرد: قطعاً اجرای مجازی آزمون شفاهی، نیاز به زیرساخت‌های بیشتری دارد.

اسماعیلی درباره زمان آغاز ثبت‌ نام و تغییرات احتمالی در این دوره نیز بیان کرد: رشته‌های مسابقه نسبت به سال قبل، تغییر چندانی نخواهد داشت و آذرماه نیز فراخوان ثبت نام اعلام می‌شود.

آزمون سراسری قرآن سال گذشته در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، حفظ جزء ۳۰ قرآن،‌ حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء آخر، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha