انتصاب اعضای شورای نغمات آئینی شبکه قرآن سیما
کد خبر: 3926517
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

انتصاب اعضای شورای نغمات آئینی شبکه قرآن سیما

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مهمترین رسالت شورای نغمات دینی و آئینی این شبکه را بازتعریف محتوا و ساختار نغمات در رسانه ملی عنوان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، نخستین جلسه شورای نغمات دینی و آئینی شبکه قرآن با حضور هادی آرزم، مهدی دغاغله، سیدعدنان اشکوری، سیدعباس انجام و محمدهادی صلحجو، سرپرست گروه تلاوت و نغمات این شبکه برگزار شد.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این جلسه با بیان اینکه این شورا با هدف بررسی و بازتعریف محتوا و ساختار نغمات تشکیل شده است، گفت: رسالت شورا تعیین خط مشی‌های حوزه نغمات دینی و آئینی در رسانه ملی است و تمامی آثاری که در زمینه نغمات، آواها، هم‌خوانی‌ها و همسرایی‌ها، ابتهال‌ها و اناشید از رسانه ملی پخش می‌شود، باید مجوز شورای نغمات شبکه قرآن و معارف سیما را اخذ کرده باشد.

شیخ‌اکبری همچنین، وظیفه شورا را بازتعریف محتوا و ساختار نغمات با توجه به نیاز روز اعلام کرد و افزود: همفکری به منظور تولید فاخر نواها و نغمات دینی، شناسایی و معرفی گروه‌ها و افراد صاحب ایده و ایجاد جریان‌های مناسب و بسترهای نهضت تولید نغمات دینی مبتنی بر آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع) از دیگر وظایف این شوراست.

در این جلسه همچنین، جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، احکام اعضای شورا را به آنان تقدیم کرد. در متن حکم آمده است: «بازتعریف ساختار محتوای نغمات، هم‌خوانی، ابتهال و اناشید با جذابیت سمعی و بصری متناسب با نیاز مخاطبان، سیاست‌گذاری به منظور فراخوان تولیدات فاخر رسانه‌ای در حوزه نواها و نغمات دینی، جریان‌سازی مؤثر در حوزه نغمات و بسترسازی لازم در راه‌اندازی نهضت تولید نماهنگ‌های دینی مبتنی بر آیات قرآن، فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از اهم انتظارات از این شورا خواهد بود».

انتهای پیام
captcha