جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی پیشتاز است
کد خبر: 3926928
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی پیشتاز است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی پیشتاز است و باید تجربیات این مجموعه برای رونق حوزه‌های مربوطه به کار گرفته شود.

جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی پیشتاز استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر علی جدی، در نشست با مهندس محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه کشت و فراوری گیاهان دارویی تجربه موفقی را داشته و از همین جهت نباید شرایط آزمون و خطا را برای مردم فراهم کنیم بلکه باید از تجربه های موفق از جمله دستاوردهای جهاددانشگاهی بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه کار باید به صورت حرفه ای انجام شود، اظهار کرد: اگر کارها به صورت حرفه ای و باکیفیت انجام شود، مردم رغبت به انجام آن کار پیدا می کنند و خودشان پای کار خواهند بود.

جدی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد شرایط حضور بخش خصوصی در منطقه گلیل شیروان هستیم، اضافه کرد: در حوزه کشت و فراوری گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام مشکلات بسیاری وجود دارد و اگر به درستی بررسی های لازم را انجام ندهیم و از تجربیات موفق به خوبی استفاده نکنیم، بازخورد منفی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرآوری گیاهان دارویی از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان کرد: در هر منطقه از خراسان شمالی، چندین نوع گیاهان دارویی وجود دارد و این مسئله نشان می دهد که باید مدیریت صحیح در این حوزه ایجاد شود و از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرعت تصمیم گیری در نگهداری بخش خصوصی در استان بسیار مورد اهمیت است، اظهار کرد: زمانی که بخش خصوصی وارد استان می‌شود، باید در امورات مربوطه سرعت عمل وجود داشته باشد در غیر این صورت بخش خصوصی از ادامه مسیر منصرف می شود.

جدی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاران دارای توان مالی وارد استان شوند، افزود: برای بهبود وضعیت در حوزه گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام در شیروان، تمام توان خود را به کار می‌گیریم و از تجربیات موفق جهاد دانشگاهی نیز به طور قطع استفاده خواهد شد.

خراسان شمالی ظرفیت پیشران بودن در حوزه کشاورزی و دامپروری را دارد

مهندس محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی، در ادامه این نشست مشترک بیان کرد: با توجه به اهداف و برنامه های جهاددانشگاهی استان، دانش فنی و تخصص لازم در حوزه کشت و فراوری گیاهان دارویی، درمان سرطان برست و اصلاح نژاد دام در جهاددانشگاهی وجود دارد و باید براساس ظرفیت های موجود خدماتی در شأن مردم به آن ها ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی ظرفیت پیشران بودن در حوزه کشاورزی و دامپروری را دارد، افزود: حدود نیمی از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند و این نشان می دهد که باید برنامه ریزی درستی برای این حوزه انجام شود تا شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی تصریح کرد: با حمایت های استانی برای تکمیل زنجیره زنجیره ارزش گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام و شاهد افزایش بهره وری  و اثرات مثبت آن در اقتصاد روستاییان خواهیم بود.

وی با اشاره به صنعت کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی و دامپروری همراه با بکارگیری دانش فنی و تخصص، باعث ایجاد اشتغال پایدار در روستاها می شود.

 

انتهای پیام
captcha