مراسم روز اربعین در کردستان برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3927394
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

مراسم روز اربعین در کردستان برگزار نمی‌شود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان با اشاره به نزدیک شدن به اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هیچگونه مراسم عزاداری اربعین در استان برگزار نخواهد شد و از موکب‌داران درخواست داریم نذورات خود را در قالب کمک به مردم با توزیع اقلام بهداشتی یا آذوقه خشک توزیع کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدابراهیم زارعی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان، امروز، ۱۴ مهرماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان، کادر بهداشت و درمان را سرمایه‌های اجتماعی جامعه دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها در راستای تقویت روحیه این سرمایه‌های ارزشمند تلاش کنند چراکه اگر روحیه کادر بهداشت و درمان تضعیف شود، مرگ و میرها افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید امید و نشاط را در جامعه تقویت کنیم، افزود: اگر امید را از جامعه بگیریم، میزان ابتلا به بیماری‌ها از جمله کرونا افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به نزدیک شدن به اربعین سرور و سالار شهیدان بیان کرد: هیچگونه مراسم عزاداری اربعین در استان کردستان برگزار نخواهد شد و از موکب‌داران درخواست داریم نذورات خود را در قالب کمک به مردم با توزیع اقلام بهداشتی یا آذوقه خشک توزیع کنند.

وی از تعطیلی نماز جمعه و مساجد استان کردستان به منظور حفظ سلامت مردم خبر داد و عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات نباید مساجد را باز کنند اما می توانند از بلندگوی مساجد مردم را موعظه و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهنمایی کنند.

زارعی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت بالای ‌NGOها و سازمان‌های مردم نهاد در هدایت جامعه به سوی رعایت پروتکل‌ها و کنترل کرونا، تأکید و از افراد و گروه‌های مرجع طلب کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به همدلی و وفاق نیاز داریم، یادآور شد: ما در حال حاضر علاوه بر بحران کرونا با جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مواجهیم و در این شرایط که مردم تشنه اخبار درست هستند، اگر اطلاعات را وارونه مطرح کنیم ذائقه مردم به اخبار دروغ عادت می‌کند.

انتهای پیام
captcha