برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت اربعین در خراسان شمالی
کد خبر: 3927411
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت اربعین در خراسان شمالی

ویژه‌برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تشریح شد.

قدم‌های راسخ کانون‌های مساجد خراسان شمالی به مقصد اربعین حسینی می‌رسدهاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه اربعین حسینی از اطلاع‌رسانی فراخوان برگزاری مسابقه کتابخوانی«سفینة‌النجاه» در این استان خبر داد و گفت: این مسابقه  از کتاب «جاذبه حسینی» گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دو موضوع حضرت زینب(س) و اربعین حسینی  به همت ستاد فهمای استان تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مسابقه کتاب صوتی «زنی که پیامبر بود» از «قیصر امین‌پور» و نیز کتاب «امام حسین(ع)» از انتشارات مسجد مقدس جمکران ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است.

شیرازیان در توضیح بیشتر اضافه کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا 30 مهر سال جاری فرصت دارند، که به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در بخشی دیگر با بیان اینکه پیش از این نیز طرح ملی «احسان قرآن» در استان ویژه ایام اربعین حسینی برگزار شد، از برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح تلاوت  نور، قرائت زیارت اربعین و  برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از اهم برنامه‌های این ایام می‌توان نام برد.

شیرازیان همچنین از برگزاری مسابقه فرهنگی«مسافران کشتی نجات» ویژه کودکان و نوجوانان اربعینی در قالب‌های شعر خوانی برای حضرت علی‌اصغر(ع) و حضرت رقیه(س)، دلنوشته به امام حسین(ع) و سربازان کوچک آن نقاشی با موضوع زیارت اربعین، خبر داد و گفت: این مسابقه مجازی است و علاقمندان می‌توانند تا 17 مهر ماه جاری، آثار خود را از طریق پیام رسان‌های سروش، ایتا و واتساپ  به شماره 09037340662 ارسال کنند.

وی برگزاری کارگاه آموزشی سرود و تولید و اجرای سرود بچه‌های مسجد به مناسبت اربعین حسینی، دیدار و تکریم خانواده شهدا، تهیه بسته‌های معیشتی و طبخ غذای گرم و توزیع بین خانواده‌های نیازمند را به دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری همزمان با اربعین حسینی نام برد.

انتهای پیام
captcha