بشار اسد: مذاکره‌ای با اسرائیل در کار نیست / با مقاومت مردمی آمریکا را از سوریه بیرون می‌کنیم
کد خبر: 3928102
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

بشار اسد: مذاکره‌ای با اسرائیل در کار نیست / با مقاومت مردمی آمریکا را از سوریه بیرون می‌کنیم

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه کشورش با اسرائیل اشغالگر هرگز وارد مذاکره نمی‌شود، گفت که اگر آمریکا پس از تمام شدن توجیه وجود تروریسم در سوریه این کشور را ترک نکند، مردم سوریه انتفاضه را کلید خواهند زد.

به گزارش ایکنا؛ رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسپوتنیک تأکید کرد که هیچ گونه مذاکره‌ای میان سوریه و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط فیمابین وجود ندارد.

بشار اسد گفت: موضع ما از ابتدای مذاکرات صلح در دهه نود قرن بیستم یعنی قریب به سه دهه پیش مشخص و روشن است. ما گفتیم که صلح برای سوریه در گرو احقاق حقوق آن است. حق ما سرزمین ماست این یک مسئله ساده است.

اسد تأکید کرد که شرط اصلی برگزاری مذاکرات سوریه و اسرائیل بازپس‌گیری تمام سرزمین‌های سوریه است زیرا در خصوص سوریه صلح در ازای احقاق حقوق آن ممکن است.

بشار اسد گفت: وقتی اسرائیل آماده بازگرداندن سرزمین‌های ما نیست، سوریه هم هرگز آماده مذاکره نیست. ما هیچ مقام رسمی در رژیم اسرائیل را ندیده‌ایم که بخواهد یک گام به سمت صلح پیش رود. بنابراین در واقع جواب ما به هرگونه مذاکره‌ای با اسرائیل نه است.

رئیس جمهور سوریه ضمن تاکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای میان دمشق و تل‌آویو وجود ندارد، گفت: اصلا هیچ مذاکره‌ای نیست. هیچ چیزی از این قبیل وجود ندارد.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنانش هم تأکید کرد که در سوریه تا زمانی که تروریست‌هایی در این کشور هستند که برخی مناطق آن را اشغال کرده‌اند و مرتکب انواع جنایات و ترورها می‌شوند، جنگ تمام نشده است.

او افزود: گردانندگان تروریست‌ها می‌خواهند جنگ تا زمان بیش‌تری ادامه داشته باشد.

بشار اسد در ادامه گفت: اگر آمریکا و ترکیه با پایان حضور تروریست‌ها در سوریه به اشغال این کشور پایان ندهند، مقاومت مردمی در سوریه آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما باید از بهانه‌ای که اشغالگران برای اشغال کشورمان دارند، خلاصی یابیم. از همین رو در حال حاضر اولویت ما همین است. اگر بعد از آن آمریکایی‌ها و ترکیه‌ای‌ها سوریه را ترک نکنند، طبعاً، مقاومت مردمی آغاز خواهد شد و این تنها راه است.

اسد گفت: آمریکایی‌ها با قانون بین‌الملل از سوریه نمی‌روند زیرا اصلا قانونی وجود ندارد، راه دیگری جز مقاومت وجود ندارد. چیزی که در عراق هم رخ داد؛ آمریکایی‌ها سال 2007 در نتیجه مقاومت مردمی عراق این کشور را ترک کردند.

انتهای پیام
captcha