ابتکار مسلمانان آمریکا برای بالا بردن مشارکت اجتماعی مساجد
کد خبر: 3928584
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

ابتکار مسلمانان آمریکا برای بالا بردن مشارکت اجتماعی مساجد

یک گروه اسلامی در منطقه شیکاگو برای کمک به مساجد و سایر نهادهای اسلامی در حمایت بیشتر از اقلیت‌ها و زنان دست به ابتکار زده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی هرالد، کارگروه «جان سیاهان مهم است» وابسته به شورای سازمان‌های اسلامی شیکاگو، قصد دارد به مسائلی از جمله نژادپرستی  و تعصب در جوامع مسلمان در شیکاگو و حومه آن بپردازد.
 
این کارگروه به بیش از 60 سازمان عضو از جمله مساجد و مدارس اسلامی که نماینده بیش از 400 هزار مسلمان از قومیت‌ها، نژادها و فرهنگ‌های مختلف در آمریکا هستند، خدمت می‌کند.
 
«چارلز محمد» عضو هیئت مدیره و کارگروه این سازمان گفت: تعصبات فرهنگی و اقدامات زن‌ستیزانه ضد ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های حضرت محمد(ص) است.
 
وی افزود: گروه ویژه با همکاری این سازمان‌های اسلامی برای ارتقای برابری و دربرگیری همه اقشار آسیب‌پذیر از جمله انتصاب زنان بیشتر در هیئت مدیره‌ها و استقبال بیشتر از سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها و همه نژادها همکاری خواهد کرد.
 
هر سازمانی باید برای نظارت بر موضوعات ناشی از تعصب ضمنی و نژادپرستی سازمانی، یک بخش یا مأموری را برای رسیدگی و به‌کارگیری اقلیت‌ها منصوب کند.
 
این گروه همچنین در مورد اصلاح قوانین و حمایت از عدالت کیفری، مسکن، نیروی کار، امنیت غذایی و مسائل بهداشتی که بر اقلیت‌ها تأثیرگذار است، کار خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha