«انتخاب پایتخت نهج‌البلاغه کشور» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3928865
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

«انتخاب پایتخت نهج‌البلاغه کشور» در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز از مراسم انتخاب پایتخت نهج‌البلاغه کشور خبر داده‌اند. این مراسم صبح امروز 21 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و طی آن شهر کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور معرفی شد.

انتخاب پایتخت نهج‌البلاغه کشور در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، امروز دوشنبه 21 مهرماه، صفحات معارفی رسانه‌ها از برگزاری مراسم انتخاب پایتخت‌ نهج‌البلاغه کشور خبر داده‌اند و در کنار آن گزارش‌هایی از تشییع پیکر پاک شهدای تازه‌تفحص شده مدافع حرم نیز مخابره کرده‌اند. در ادامه صفحات معارفی رسانه‌ها را مرور می‌کنیم.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی فارس در یکی از خبرهای امروز خود از برگزاری نوزدهمین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم به میزبانی شورای عالی قرآن و با تلاوت مصطفی یادگاری خبر داده است. این برنامه به صورت زنده از فضای مجازی پخش شده است.

فارس همچنین یکی دیگر از مطالب منتشره امروز خود را به برنامه «بدون توقف» اختصاص داده و آن را با تیتر «روابط باز دختر و پسر به ازدواج کمک می‌کند یا در آن اخلال ایجاد می‌کند؟» بر روی خروجی قرار داده است. این برنامه با حضور «امیرحسین بانکی‌پور»، کارشناس خانواده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از شبکه سه سیما پخش شده است.

بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۵۱۰ قرآن کریم شامل آیات ۳۰ تا ۳۸ سوره مبارکه محمد باصدای مرحوم منشاوی، از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز بیست و یکم مهرماه است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز به مناسبت تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده مدافع حرم، مداحی‌ای با عنوان «باز از شام بلا شهید آوردند» را با صدای «میثم مطیعی» بر روی خروجی قرار داده است.

تسنیم در ادامه مطالب خبری امروز خود و در گزارشی کوتاه توصیه‌های پیامبر (ص) به خانواده‌ها درباره تربیت فرزندان را بازنشر داده است و در ادامه به معرفی یکی از معجزات پیامبر(ص) اسلام که «دو نیم شدن یک درخت» بوده اشاره کرده است.

از دیگر خبرهای امروز تسنیم می‌توان به اطلاع‌رسانی برنامه ‌هیئات مذهبی در روزهای پایانی ماه صفر و نیز انتشار جدیدترین استفتائات مقام معظم رهبری درباره حکم استخاره برای ازدواج، اشاره کرد.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز در صفحه قرآن و معارف صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد را به صورت جداگانه بازنشر داده است. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم گفته‌ است: «یکی از راه‌های شناخت نهج‌البلاغه آشنایی با پدیدآورنده و خالق این کتاب است و هرقدر به وجود امیر مومنان علی(ع) نزدیک شویم، حقیقت این اثر بیشتر آشکار می‌شود. با استفاده از قالب‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه‌ای می‌توان به گسترش معارف علوی در کشور و در سطح جهان کمک کرد و این طرح نقطه عطفی برای شهرستان کاشان در راستای گسترش معارف علوی در ایران و جهان است».

خبر دیگر این خبرگزاری در صفحه قرآن و معارف به صحبت‌های عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اختصاص یافته است. فقهی‌زاده در این مراسم بیان کرده است: «کاشان برخوردار از سابقه علمی و فرهنگی بسیار مهم و چشمگیر است؛ به گونه‌ای که قطب‌الدین راوندی، نخستین شارح جامع نهج‌البلاغه در جهان اسلام از این شهر بوده است و از طرف دیگر کاشان یکی از مهمترین و اثرگذارترین موسسات فرهنگی قرآن و عترت در حوزه نهج‌البلاغه است و یکی از آنها موسسه امیرالمومنین(ع) است که سالانه تعداد قابل توجهی از حافظان نهج‌البلاغه در این موسسات تربیت می‌شوند».

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری مراسم انتخاب پایتخت نهج‌البلاغه کشور گزارشی منتشر کرده و آن را با تیتر «طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج‌البلاغه ایران» رونمایی شد» بر روی خروجی قرار داده است. در بخشی از گزارش ایسنا که به صحبت‌های «عبدالهادی فقهی‌زاده»، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اختصاص یافته، آمده است: «نهج‌البلاغه شاه‌راه اندیشه‌های کلامی و دروازه مقاصدی شریعت و سبیل روشن تربیت و اندیشه‌ورزی‌های مومنانه است. نهج‌البلاغه با شیوایی و رسایی خلق شده است و براین اساس، ظرفیت‌های فرهنگی، فکری و اندیشه‌ای در حوزه‌های مختلف را دارد و هرکس به اندازه توان خود می‌تواند از این کتاب بهره ببرد».

خبر دیگر خبرگزاری دانشجویان ایران به «بازخوانی کتاب سیر‌ةالنبی با صدای بهروز رضوی» اختصاص یافته است. در این خبر آمده است: «بهروز رضوی از برنامه سنگلج رادیو تهران کتاب سیرة رسول‌الله یا زندگی رسول خدا که به سیره ابن اسحاق مشهور است را در شش قسمت بازخوانی می‌کند».

ایسنا همچنین در بین خبرهای امروز خود در صفحه دین و اندیشه به بازنشر صحبت‌های حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سخنرانی دهه آخر ماه صفر در حرم حضرت معصومه(س) پرداخته است. رفیعی در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم گفته است: صله‌ رحم، صدقه و خدمت‌رسانی از اجل‌های معلق ممانعت می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد».

ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از درگذشت «صادق ملک شهمیرزادی»، باستان‌شناس برجسته کشور خبر داده و در ادامه به انتشار کتاب «اسناد نفت و جنبش ملی شدن صنعت نفت» پرداخته است.

««سن»؛ از طبیعت تا اجتماع»، «تجدد و مدرنیته در مطبوعات ایران دوره قاجار چگونه منعکس شدند؟» و «برای مرده‌ای زاری می‌کنند که خودشان کشته‌اند» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان یکی از مطالب خبری امروز خود را به گفت‌وگویی با «امیر نعیمی» مداح اهل بیت‌(ع) اختصاص داده است. نعیمی در بخشی از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشوراست، اظهار کرده است: «امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، بنابراین می‌توان گفت شروع قیام انقلاب ایران از جلسات روضه امام حسین‌(ع) بود، زیرا روضه‌خوان‌ها حقایق اهل بیت را برای دیگران باز‌گو می‌کردند».

دیگر مطلب خبری منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 14) به حدیثی از امام رضا‌(ع) درباره کمال دین اختصاص یافته است. در این حدیث می‌خوانیم: «کمال دین در ولایت ما و بیزارى جستن از دشمن ماست».

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه از تشییع پیکر پاک هفت شهید مدافع حرم در بارگاه رضوی خبر داده است. در بخشی از این خبر آمده است: «صبح امروز پیکر پاک این شهدای مدافع حرم با استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی به رواق بزرگ امام خمینی‌(ره) منتقل و سپس با حضور جمعی از خانواده معزز شهدا، خادمان و کارکنان آستان قدس رضوی؛ به امامت آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بر پیکر این شهیدان نماز اقامه شد».

خبرگزاری مهر نیز تا زمان تهیه این گزارش (ساعت 14) هیچ مطلب خبری بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی قرار نداده است. 

انتهای پیام
captcha