پایان اومانیسم و خودمختاری با استقرار حکومت اسلامی
کد خبر: 3929682
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

پایان اومانیسم و خودمختاری با استقرار حکومت اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالهمدی(عج) استان زنجان گفت: رسالت پیامبر گرامی اسلام با حکومت اسلامی تبدیل بشر از اومانسیم و خودمختاری به انسان کامل الهی و حذف تبعیض نژادی و خودبرتربینی بود.

پایان اومانیسم و خودمختاری با استقرار حکومت اسلامیحجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالهمدی(عج) استان زنجان در گفت‌‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در عصری بعثت الهی را عهداه‌دار شد که موقعیت جغرافیایی منطقه در جاهلیت به سر می‌برد و این جاهلیت در معیشت مردم، روابط اجتماعی، جنگ‌ها و عقاید آن‌ها نمود داشت.

وی با اشاره به اینکه در عصر جاهلیت در زندگی اجتماعی مردم فاصله طبقاتی و برده‌داری و مولاگرایی حاکم بود، ابراز کرد: برده‌ها زیردست قدرتمندان بودند و انسان‌هایی به ظاهر انسان اما در واقع کارهای حیوانی انجام می‌دادند و قبیله‌گرایی باعث شده بود بین هم جنگ و درگیری وجود داشته باشد.

این کارشناس دینی ادامه داد: در آن زمان وزنه شخصیت انسانی روی مردان بود و برای زنان شخصیت اجتماعی و انسانی قائل نبودند و دختران را زنده به گور می‌کردند. همچنین کعبه معلی به بت‌کده تبدیل شده بود و پیامبر(ص) در این شرایط مبعوث شد تا انسانیت و کرامت را به انسان بازگرداند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالهمدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: پیامبر (ص) طبق دستورات الهی تلاش کرد تا فاصله طبقاتی، جنگ و جاهلیت را از میان بردارد. عطوفت و مهربانی را حاکم کند و بشر را از اومانیسم و خودمختاری به یک انسان دارای روح متعالی که تسلیم خالق است تبدیل کند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه این اهداف ویژگی‌های حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) به عینه اتفاق افتاد و رذایل اجتماعی، سیاسی، نظامی و سایر ابعاد را کاهش داد اما پس از واقعه غدیر اجازه ندادند اهداف پیامبر به طور کامل استمرار یابد. در این بین نظام جمهوری اسلامی نیز به دنبال این اهداف است تا رسالت جهانی نبی اسلام را به الگوی دنیا تبدیل کند.

بیگدلی با اشاره به اینکه در دنیای شرق و غرب کاستی‌های مختلفی وجود دارد، ابراز کرد: تبعیض نژادی، خودبرتربینی، تقسیم دنیا به جهان اول و جهان دوم، قدرت‌طلبی و سایر موارد از جمله این کاستی‌ها است در حالی که جمهوری اسلامی به دنبال پیاده کردن اسلام ناب محمدی با شاخص‌هایی همچون حذف فاصله طبقاتی، پیشرفت‌های علمی و فناوری، مقابله با متهاجمان به حقوق انسان‌ها و مبارزه با استکبار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته تا حدودی شاخص‌های حکومت اسلامی را پیاده کند، تاکید کرد: مشکل امروز جامعه ما به مدیرانی مربوط می‌شود که قدرت تحرک ندارند در حالی که باید در جنگ اقتصادی و فرهنگی مثل یک فرمانده در میدان عمل باشند و با روحیه جهادی مشکلات را از میان بردارند.

انتهای پیام
captcha