پاپ: مشکل گرسنگی تنها فاجعه نیست بلکه ننگ بشریت است
کد خبر: 3929695
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

پاپ: مشکل گرسنگی تنها فاجعه نیست بلکه ننگ بشریت است

پاپ فرانسیس در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت مشکل گرسنگی در جهان تنها یک فاجعه نیست بلکه مایه ننگ بشریت است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی خطاب به مدیر کل فائو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس آن  گفت: برای بشریت، گرسنگی فقط یک فاجعه نیست بلکه یک رسوایی است.
 
پاپ در این پیام ویدئویی گفت: ماموریت شما زیبا و مهم است زیرا شما برای غلبه بر گرسنگی، ناامنی غذایی و سوء تغذیه تلاش می‌کنید.
 
وی افزود: گرسنگی بیشتر ناشی از توزیع نابرابر محصولات کره زمین و نیز  عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، عواقب تغییرات آب و هوایی و افزایش درگیری‌ها در مناطق مختلف کره زمین است.
 
رهبر کاتولیک‌های جهان تأکید کرد: از سوی دیگر، میلیون‌ها تن مواد غذایی دور ریخته می‌شود. بنابراین در مقابل این واقعیت ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم؛ همه ما مسئول هستیم.
 
پاپ فرانسیس شعار پیشنهادی امسال برای روز جهانی غذا «با هم رشد می‌کنیم، تغذیه می‌کنیم و توسعه پایدار را حفظ می‌کنیم. اقدامات ما آینده ما هستند» را ستود و آن را بسیار مهم توصیف کرد.
 
وی افزود: طی این هفتاد و پنج سال، فائو آموخته است که تولید غذا کافی نیست بلکه اطمینان از پایداری سیستم‌های غذایی و تهیه رژیم‌های غذایی سالم و در دسترس برای همه نیز مهم است.
 
پاپ ابراز تاسف کرد که طبق آخرین آمار سازمان غذا و کشاورزی، با وجود تلاش‌های انجام شده در دهه‌های اخیر ، تعداد افرادی که با گرسنگی و ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند در حال افزایش است و همه‌گیری کرونا این اعداد را بیش از پیش تشدید خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha