آغاز دوره‌های سواد فضای مجازی قرآنیان در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3929839
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
به‌همت اتحادیه مؤسسات قرآنی صورت گرفت؛

آغاز دوره‌های سواد فضای مجازی قرآنیان در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری از آغاز دوره‌های توانمندسازی سواد فضای مجازی قرآنیان استان در دو مبحث «فضای مجازی» و «تولید محتوا» خبر داد.

مرضیه خسروی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز دوره‌های توانمندسازی مدیران و مربیان مؤسسات و مراکز قرآنی استان در حوزه سواد فضای مجازی از اول مهرماه سال جاری، اظهار کرد: این دوره‌ها به‌صورت غیر حضوری و دو روز در هفته با حضور اساتید استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت فعالیت مراکز قرآنی در فضای مجازی و ارائه آموزش‌های غیرحضوری به قرآن‌آموزان، این دوره‌ها برای نخستین بار در استان برای مدیران و مربیان قرآنی برگزار می‌شود که با پیشروی در کلاس‌ها، آسیب‌شناسی و احصای ایرادات و مشکلات کار نیز به مرور انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان با یادآوری رایگان بودن این کلاس‌ها، تصریح کرد: اتحادیه یک نهاد مردم‌نهاد و غیروابسته به اعتبارات دولتی است و هزینه فعالیت‌ها با کمک مردم و یا به‌صورت شخصی تهیه می‌شود.

خسروی گفت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت کار در فضای مجازی، این امر مهم مورد اغفال قرار گرفته است. امروزه با شیوع کرونا، به اهمیت فرامین رهبری پی می‌بریم و یکی از ضرورت‌های ایجاد شده در پی قائله کرونا این بود که مراکز قرآنی باید در فضای مجازی به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه این طرح آموزشی مورد استقبال مدیران و مربیان قرآنی قرار گرفته است، ادامه داد: سرفصل‌های متنوع و مهمی در آموزش فضای مجازی وجود دارد که با توجه به نیاز جامعه قرآنی و وضعیت کنونی، دو سرفصل آموزشی بسیار گسترده یعنی «سواد رسانه» و «تولید محتوا» انتخاب شده و دوره‌های مقدماتی و تخصصی با حضور اساتید مطرح استانی و کشوری آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha