ولايت؛ نقطه اتكای نجات بشريت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها
کد خبر: 3929943
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

ولايت؛ نقطه اتكای نجات بشريت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه ولايت نقطه اتكای نجات بشريت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید فرهنگ غدیر را در جامعه تبیین کنیم و ترویج دهیم.

ولايت؛ نقطه اتكای نجات بشريت از گمراهی‌ها و ضلالت‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌جمعه ابهر، ظهر امروز، یکشنبه، ۲۷ مهر‌ماه در نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری تهیه و تامین منابع آموزشی جهت کارگاه‌های آموزشی غدیرپژوهی در خصوص اهمیت افزایش معرفت جامعه نسبت به غدیر و فلسفه آن یعنی ولایت، اظهار کرد: در همین راستا توانمندسازی ذهنی آحاد جامعه در مقابل شبهه‌پراکنی‌هایی که در این زمینه همواره مطرح است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه رکن زیرساختی در زمینه آموزش‌های غدیری و ولایی از ضروریات فرهنگی و آموزشی جامعه است، عنوان کرد: اساتید حوزه و دانشگاه وظیفه دارند تا در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام‌ جمعه ابهر تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید فرهنگ غدیر را در جامعه تبیین و ترویج دهیم، زیرا ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تضمین‌کننده سعادت بشر است.

وی با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده «أَیهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْک مِن رَّبِّک وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُک مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یهْدِى الْقَوْمَ الْکَفِرِینَ»؛ گفت: تلاش برخی افراد این است که امامت را جزو فروع دین جلوه دهند، اما این امر، غلط فاحش است و امامت، طبق همین آیه از اصول دین است؛ اگر پیامبر (ص) مسئله امامت را مطرح نمی‌کرد، رسالت خود را کامل نکرده و به درستی انجام نداده بود.

رحیمی با بیان اینکه ولايت نقطه اتكای نجات بشريت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها است، ادامه داد: بايد فرهنگ غدير در جامعه به‌ويژه ‌بين جوانان و نوجوانان ترويج شود تا اين نسل با جايگاه و نقش امامت و رهبری در دين اسلام آشنا شوند.

سید قاسم موسوی، مسئول ساماندهی امور نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر نیز در این جلسه با اشاره به چگونگی تدوین طرح درس و تنظیم محتوای آموزشی برای تدریس در کارگاه‌های غدیرشناسی، اضافه کرد: با عنایت به ضرورت افزایش معرفت جامعه نسبت به موضوع عظیم‌القدر غدیر و لزوم ارتقای سطح آگاهی و بینش عمومی اقشار مختلف مردم و مسئولان در ارتباط با موضوع غدیر، ولایت و امامت، آموزه‌های علوی و ... برگزاری دوره‌‌های آموزشی غدیرشناسی اهمیت به‌سزایی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت علمی موجود در منطقه ابهر به زودی شاهد تهیه، تالیف و تدوین منابع آموزشی تحت عنوان درس‌نامه کارگاه‌های غدیرشناسی در این شهرستان خواهیم بود تا با بهره‌گیری از این ساختار آموزشی فراهم شده، کارگاه‌های غدیرشناسی در قالب سمینارهای توجیهی و دوره‌های چهارگانه آموزشی شامل سطوح آشنایی، شناخت، تخصصی و تربیت مربی در مباحث و اندیشه‌های غدیری اجرا شود.

انتهای پیام
captcha