پیام حماس به اسرای فلسطینی: مقاومت تا آزادی شما آرام نخواهد نشست
کد خبر: 3929971
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳

پیام حماس به اسرای فلسطینی: مقاومت تا آزادی شما آرام نخواهد نشست

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بار دیگر متعهد به آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش امروز یکشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت نهمین سالروز امضای قرارداد مبادله اسرا (قرارداد وفاداری به آزادگان) دشمن صهیونیستی را از ادامه تجاوزات و اقدامات نژادپرستانه علیه اسرای فلسطینی و نقض حقوق مشروع آنان در زندان‌ها برحذر داشت.

حماس تأکید کرد که مقاومت همچنان گزینه مورد حمایت ملت فلسطین است. این جنبش تأکید کرد که مقاومت از عزت و کرامت ملت دفاع می‌کند و برای تحقق آزادی، بازگشت و استقلال این ملت مبارزه می‌کند.

در این بیانیه آمده است که تحقق آشتی و وحدت ملی، گامی مهم در مسیر تحقق مقاومتی فعال و کارساز است و مقاومت گزینه‌ای راهبردی است و هرگز از آن عقب نمی‌نشینیم.

حماس عموم ملت فلسطین را به ادامه همبستگی با اسرای فلسطینی و دفاع از حقوق مشروع آنان فراخواند و از نهادهای حقوقی و بین‌المللی و تمامی آزادگان جهان نیز دعوت کرد جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرا را برملا کرده و این رژیم را برای آزادی فوری اسرا به ویژه اسیر ماهر اخرس که از 84 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده، تحت فشار قرار دهند.

این جنبش از تمامی کسانی که در امضای قرارداد مبادله اسرا سهیم بودند، در رأس آن ها شهید احمد الجعبری از فرماندهان قسام و تمامی کسانی که در جریان این عملیات و پس از آن به شهادت رسیدند، تقدیر کرد.

به موجب قرارداد مبادله اسرا در سال 2011، رژیم صهیونیستی مجبور شد در قبال تحویل گرفتن گلعاد شالیت، سرباز اسیر خود در غزه 1027 اسیر فلسطینی را در دو مرحله آزاد کند.

گردان‌های قسام اعلام کرده که 4 نظامی اسرائیلی را به اسارت گرفته است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، 20 جولای 2014 از اسارت شائول آرون پس از حمله نیروهای ارتش صهیونیستی به محله التفاح در شرق غزه خبر داد. در جریان نفوذ نیروهای اسرائیلی به این منطقه، مبارزان مقاومت 13 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده و شائول آرون را هم به اسارت گرفتند.

تاکنون اقدامات زیادی برای امضای دومین تفاهم مبادله اسرا انجام شده، اما این تلاش‌ها تا این لحظه نتیجه خاصی در پی نداشته است.

جنبش حماس بارها تأکید کرده که لازمه ورود به مذاکرات برای امضای قرارداد مبادله جدید، آزادی تمامی اسرایی است که به موجب قرارداد شالیت آزاد شده و مجدداً به اسارت گرفته شده‌اند.

حماس همچنین بر آزادی تمامی اسرای بیمار و سالخورده به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های امضای قرارداد مبادله اسرا تأکید دارد.

انتهای پیام
captcha