كارگاه «شناخت اسلام ناب» در اوگاندا برگزار شد
کد خبر: 3930002
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

كارگاه «شناخت اسلام ناب» در اوگاندا برگزار شد

کارگاه آموزشی «شناخت اسلام ناب» به منظور تقویت و تحکیم بسترهای فکری و اعتقادی و ضرورت ایجاد بصیرت در میان مسلمانان برای مقابله با دشمنان امت اسلامی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا، پایتخت اوگاندا، برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت آخر ماه صفر و آغاز ربیع‌الاول، رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا و انجمن اسلامی پیروان اثنی عشری اوگاندا، کارگاه آموزشی با موضوع «شناخت اسلام ناب» برگزار کردند.

در این کارگاه که آدم سبیلا، استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای اوگاندا، سالم ابو، رئیس سازمان اسلامی پاسا و جمعی از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی محبان اهل البیت(ع) این کشور حضور داشتند، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا به بیان نکاتی از سیره نبوی و علوی پرداخت.

وی افزود: قرآن کریم شخصیت پیامبر اکرم(ص) و امت اسلامی را به عنوان اسوه، الگو و مُدِل برای انسانیت به طور خلاصه در دو کلمه «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم»(در مقابل زورگویان و گردنکشان جهان سرسخت، مقاوم، قوی، شجاع و در بین خود مهربان و دلسوز) توصیف کرده است.

تبیین فلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب، ارتباط نبوت و امامت و تفکیک ناپذیری آن دو، بیان جزئیاتی از سیره نبی اکرم(ص) قبل و بعد از بعثت، ازدواج با حضرت خدیجه(س)، تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و ازدواج با حضرت علی(ع) و برکات آن، سیزده سال مقاومت در مکه و تحریم و محاصره اقتصادی پیامبر(ص) و مسلمانان در شعب ابی‌طالب و مقایسه آن با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر نکاتی بود که در این کارگاه آموزشی بیان شد.

همچنین شرایط سخت مکه برای پیامبر اسلام و تازه‌مسلمانان، هجرت شماری از تازه مسلمانان به حبشه، لیلة‌المبیت در شب اولین روز ربیع‌الاول و مهاجرت پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان به مدینه، جنگ‌های تحمیلی بدر، احد و ... علیه مسلمانان، تأسیس نخستین دولت اسلامی به ریاست حضرت محمد(ص) در مدینه، ارسال سفیر و نماینده فرهنگی به مناطق مختلف جهان آن روز، جایگاه بلال، ابوذر و سلمان فارسی نزد پیامبر اکرم(ص)، حجة‌الوداع، غدیر خم و انتخاب رسمی جانشینان پیامبر اکرم(ص)، آخرین روزهای زندگی رسول گرامی اسلام و حدیث ثقلین از دیگر موارد مطرح‌شده از سوی اساتید این کارگاه بود.

انتهای پیام
captcha