برگزاری الکترونیک یا تعویق یکساله مجامع اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها
کد خبر: 3930353
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

برگزاری الکترونیک یا تعویق یکساله مجامع اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها

طی جلسه «هماهنگی و نحوه نظارت بر انتخابات مجامع استانی اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی» مقرر شد، شیوه یکسان برگزاری انتخابات اتحادیه‌های استانی و نحوه نظارت بر آنها تبیین شود.

برگزاری الکترونیک یا تعویق یکساله مجامع اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها

به گزارش ایکنا، جلسه «هماهنگی و نحوه نظارت بر انتخابات مجامع استانی»، ۲۸ مهرماه، به صورت وبیناری و با حضور نمایندگانی از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مسئولان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد.

این جلسه به منظور تبیین شیوه یکسان برگزاری انتخابات اتحادیه‌های استانی و نحوه نظارت بر آنها، با توجه به شرایط کرونایی و اتمام زمان مسئولیت هیئت مدیره اتحادیه‌های مدغم استانی و فرارسیدن زمان تشکیل مجامع عمومی و انتخابات به دعوت مهدی محمدی، دبير هيئت رسيدگی به امور مراكز فرهنگی كشور تشکیل شد.

شنیده‌ها حاکی از این است که جلسه فوق بدون توافق به اتمام رسید و مقرر شد تا نتیجه نهایی پس از جلسه مشترک نمایندگان اتحادیه کشوری و تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد با دبير هيئت رسيدگی به امور مراكز فرهنگی كشور به اتحادیه‌های استانی اعلام شود.

برگزاری مجامع استانی به صورت الکترونیک و رأی‌گیری درباره آن از جمله موضوعاتی بود که طی این جلسه مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شد که مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی هشت استان موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند.

از سوی دیگر طی این جلسه مطرح شده است تا برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسی و مجامع عمومی به دلیل انتصاب جدید مدیرعامل اتحادیه کشوری و انجام روند مثبت و روبه جلوی رسالت اتحادیه کشوری در خدمت به تشکل‌های قرآنی، پیشنهاد شد تا انتخابات مجامع عمومی یک سال به تعویق بی‌افتد موضوعی که در ماده ستاره‌دار 32 اساسنامه به آن اشاره شده است که این ماده بدین شرح است؛ «پس از انقضای مدت مأموریت هیئت مدیره، بازرسان یا مدیرعامل در صورتی که هیئت مدیره، بازرسان و یا مدیرعامل جدید انتخاب نشده باشند، هیئت مدیره، بازرسان و یا مدیرعامل موجود تا انتخاب و قبولی مدیران و بازرسان جدید، کماکان به وظایف خود در اتحادیه ادامه داده و مسئولیت اداره امور را برعهده خواهند داشت».


بیشتر بخوانید:


گلایه از عدم برگزاری نظرسنجی برای دستورجلسات این جلسه، توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی بر برگزاری مجامع استانی به صورت همزمان و تشکیل جلسه مشترک با دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت، و اعلام نظر نهایی از دیگر مواردی بود که طی این جلسه به آن پرداخته شد.

انتهای پیام
captcha