بهترین زمان سفر به مشهد برای زیارت
کد خبر: 3930364
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

بهترین زمان سفر به مشهد برای زیارت

مشهد، پایتخت معنوی ایران در همه ماه‌ها و فصول، مقصد مناسبی برای سفر، گردشگری و به‌خصوص زیارت است. با خرید بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما یا ثبت نام تور هوایی مشهد از تهران سفری خاطره‌انگیز در انتظار شما خواهد بود.

مشهد، کلان‌شهری در شمال‌شرقی ایران محسوب می‌شود و امام هشتم شیعیان در این شهر به خاک سپرده شده است. این شهر در طول تاریخ همیشه مهم بوده و در دوره تاریخی حکومت افشاریان هم به‌عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شد. این شهر پهناور و پرجمعیت، پایتخت مذهبی ایران و مرکزی برای تجمع عاشقان اهل بیت(ع) است که برای زیارت از حرم مطهر امام رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند. سالانه نزدیک به 27 میلیون زائر از داخل ایران و کشورهای خارجی برای زیارت و سیاحت به مشهد می‌آیند و این شهر در طول سال همواره شلوغ است. اگر قصد سفر به این شهر مهم را دارید، تور مشهد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

برای سفر به مشهد راه‌ها و گزینه‌های مختلفی پیش‌رو دارید چون این شهر یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه اتوبوسرانی دارد. تور مشهد هوایی یکی از گزینه‌های شما است؛ اما به‌غیر از تور مشهد می‌توانید گزینه‌های متنوع پرواز به مشهد را در سایت‌های فروش بلیط چک کنید و مناسب‌ترین گزینه را برای سفر به این شهر زیبا و مذهبی انتخاب کنید. علاوه‌بر وسیله نقلیه، زمان سفر هم اهمیت بالایی دارد.

با توجه به حجم بالای مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند، این شهر در اکثر فصول شلوغ است و زمان‌هایی که شهر را خلوت ببینید خیلی کوتاه و کم است. با این وجود برخی از زائران دوست دارند در زمان شلوغی هم زیارت حرم را تجربه کنند. بدون شک ایامی چون نوروز، میلاد امام رضا و ایام شهادت این امام از شلوغ‌ترین روزهایی است که مسافران زیادی به این شهر قدم می‌گذارند. انتخاب زمان مناسب برای سفر به مشهد ارتباط ویژه‌ای با هدف شما از سفر دارد. اگر به قصد زیارت حرم امام رضا به این شهر سفر می‌کنید، باید بدانید مشهد هم مانند دیگر شهرهای پرتردد در ایام پس از تعطیلات گزینه مناسبی برای سفر و زیارت است.

مناسب‌ترین فصل برای سفر به مشهد

به لحاظ وضعیت آب‌وهوا فصل بهار بهترین گزینه برای سفر به مشهد است. دمای هوا در این فصل معتدل بوده و مانند هر بخش دیگری از ایران، در بهار درختان سبز و فضای شهر دیدنی ا‌ست. اگر بتوانید در فصل بهار تور مشهد از تهران پیدا کنید؛ سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد. تابستان‌های مشهد تا حدودی گرم است. میانگین دمای هوا در فصل تابستان و در روز 32 درجه برآورد می‌شود. در صورتی‌ که با این دما مشکلی نداشته باشید و سالمند یا نوزاد همراه شما نباشد، تابستان هم فرصت مناسبی برای سفر به مشهد و ثبت‌نام در تور مشهد است.

آب‌وهوای مشهد در نیمه دوم سال تا حدودی سرد خواهد بود. اغلب زمستان‌های مشهد با برف همراه هستند. تصویر صحن حرم و گنبد امام رضا (ع) زیر بارش برف هم جز تصاویر زیبایی‌ است که اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید، در خاطر شما ثبت خواهد شد. با این‌ حال همچنان بهترین فصل برای سفر به مشهد بهار است. در این فصل با دنبال‌کردن تورهای مشهد می‌توانید در مناسب‌ترین گزینه ثبت‌نام کنید.

تعطیلات نوروز یا مناسبت‌های مذهبی

یکی از پرطرفدارترین بازه‌های زمانی برای سفر به مشهد مناسبت‌های مذهبی همچون اعیاد و همچنین شهادت‌ها است. برخی از ساکنان مشهد هم در روزهای شهادت یا ولادت و عید به حرم مطهر امام رضا(ع) می‌آیند و همین موضوع باعث شده روزهای خاص، شلوغ‌ترین و پرترددترین ایام در مشهد باشد. اگر قصد سفر به مشهد در این ایام را دارید، به این موضوع توجه کنید که باید از چند روز قبل برای خرید بلیط وسیله نقلیه، چه زمینی و چه هوایی اقدام کنید.

مشهد شهری زیارتی است که سالانه مسافران زیادی را می‌پذیرد. یکی از منابع اقتصادی این کلان‌شهر صنعت توریسم آن است. به‌همین خاطر می‌توان گفت در همه سال رفت‌وآمد به مشهد زیاد است و انتخاب زمان سفر به شرایط و هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر قصد سفری کوتاه و بدون دغدغه دارید، تور مشهد هوایی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ چون با مسافرت هوایی در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود و زمان زیادی را می‌توانید در شهر و در حرم مطهر سپری کنید.

سفر به مشهد در ماه مبارک رمضان

یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به این شهر زیارتی ماه رمضان است. در این ماه می‌توانید با قصد 10 روزه به مشهد سفر کنید و درطول اقامت روزه‌هایتان را هم بگیرید. علاوه‌ بر این، نکته مهم در ارتباط با مشهد و ماه رمضان این است که حرم و شهر نسبت به ماه‌های دیگر خلوت‌تر هستند. در این ماه هر شب مراسم افطار در حرم مطهر برپا می‌شود و حال‌ و هوای معنوی منحصربه‌فردی را در این مکان مقدس تجربه خواهید کرد. مشهد، پایتخت معنوی ایران در همه ماه‌ها و فصول، مقصد مناسبی برای سفر، گردشگری و به‌خصوص زیارت است. با خرید بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما یا ثبت نام تور هوایی مشهد از تهران سفری خاطره‌انگیز در انتظار شما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha