وقف چگونه به کمک مشکلات جامعه می‌آید / فعالیت 1086 موقوفه درمانی در خط مقابله با کرونا
کد خبر: 3930446
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
خاموشی تبیین کرد؛

وقف چگونه به کمک مشکلات جامعه می‌آید / فعالیت 1086 موقوفه درمانی در خط مقابله با کرونا

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی کشور، به تبیین چگونگی کمک وقف به مردم در این شرایط پرداخت و گفت: هزار و 86 موقوفه درمانی برای مقابله با کرونا فعال است.

1086 موقوفه درمانی در خط مقابله با کرونا/ چگونگی کمک وقف به جامعه در شرایط کنونیحجت‌‌السلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی و کرونا مواجه هستند، وقف می‌تواند نقش مهمی را در کمک به جامعه ایفا کند، گفت: در این مدت سعی کردیم نیات واقفان مبنی بر اطعام را به سمت غذای خشک سوق دهیم.

وی افزود: همچنین در ایام محرم و صفر برای واقفانی که قید روضه‌خوانی و پخت غذا در نیتشان برای وقف وجود داشت، سعی کردیم هنگام پخت غذا روضه‌خوانی انجام و غذا‌ها در بیمارستان‌ها و حاشیه شهر‌ها توزیع شود؛ لذا نیت اطعام به سمت و سوی تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی با نیت تبرعات عام سوق داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی درباره کمک اوقاف به درمان کرونا نیز گفت: بیش از هزار و ۸۶ موقوفه درمانی زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه در حال حاضر زیر بار درمان کرونا قرار دارند که شامل ۲۰۰ بیمارستان می‌شود. تمامی بیمارستان‌های وقفی نیز در استان تهران و سایر مراکز در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف از تمامی مجموعه‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت که مورد تأیید وزارت بهداشت بوده‌اند حمایت کرده است. البته سعی کردیم به حوزه تجهیزات پزشکی و تأمین و به‌روزرسانی آن‌ها نیز وارد شویم. هنوز به حوزه دارو وارد نشده‌ایم، اما اگر به ما ابلاغ کنند این کار را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تأکید کرد: تجهیزات پزشکی باید به‌روز شوند. در این راستا تجهیزات تخت‌های بیمارستانی تابع وزارت بهداشت و موقوفات درمانی به‌روز شده‌اند. برای مثال با شیوع کرونا در جنوب تهران یک مجموعه نوساز وقفی درمانی کاملاً تجهیز و به منظور مقابله به کرونا فعال شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، یادآور شد: نهاد وقف مردمی است و فرهنگ خود را حفظ کرده و پیش‌ رفته است. در موضوع وقفیات ما تابع نیت واقف و وقفنامه هستیم. بیش از ۸۰۰ نیت وقف را مشخص کرده و درخت‌واره آن‌ها را ترسیم کرده‌ایم. در این راستا ۱۵ نیت اصلی را شناسایی کرده‌ایم که هر سال وقف‌های جدید براساس این نیات را گزارش می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha