ظهور فتنه‌ها در عصر ظهور
کد خبر: 3931172
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

ظهور فتنه‌ها در عصر ظهور

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در دوره ظهور، فتنه‌ها بسیار خواهد بود اگر قرار باشد مردم دنیا مانند دوران حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) با هر فتنه کوچکی فریب بخورند و به دنبال زر و زور و تزویر بروند و امام زمان خود را تنها بگذارند نتیجه نخواهند دید، در این راستا بصیرت انقلابی مورد تأکید مقام معظم رهبری بسيار مؤثر است.

ظهور فتنه‌ها در عصر ظهور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در همه ادیان آسمانی و الهی منجی وجود دارد و مردم معتقد به آن ادیان، قائل به ظهور منجی هستند و معتقدند در آخرالزمان فردی به‌عنوان منجی می‌آید و آن‌ها را نجات می‌دهد که این اعتقاد در آئین یهود، مسیح و اسلام وجود دارد.

وی ادامه داد: از سویی پیروان هر یک از این ادیان الهی بر آن باورند که وقتی مردم تحت‌فشار قرار می‌گیرند و مستأصل می‌شوند از خدای متعال درخواست نجات و رهایی می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در اسلام روایاتی از ظهور امام زمان (عج) و غیبت حضرت به صورت متعدد وجود دارد و درعین‌حال می‌دانیم که بر اساس متون روایی آخرالزمان در همه ابعاد زندگی‌ها سخت و بلاها نازل می‌شود. در روایات متعدد آمده است که بلاهای ارضی، سمایی و مشکلات دست‌ساز بشر در آخرالزمان اتفاق می‌افتد و جمعیت زیادی تحت آزمایش قرار می‌گیرند و نگاه‌داشتن دین در آخرالزمان دشوار خواهد بود.

وی بیان کرد: در شرایط امروز كه مردم در تنگنا قرار گرفتند و بحران‌ اقتصادی ازجمله این مشکلات است و مشکل اقتصادی و بیکاری در سراسر دنیا وجود دارد ملاحظه می‌كنيم كه مقاومت ما نسبت به دیگر کشورهای جهان بیشتر است و آستانه تحمل کشورهای غربی پایین‌تر و اعتقادات معادباورانه آنان ضعیف است و یا اینکه اعتقادی به آن ندارند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اشاره کرد: امیدواریم که علائم و تنگناها و سختی‌هایی که امروزه وجود دارد سختی‌ها و تنگناهای آخرالزمان باشد، لذا باید همه دعا کنیم و به فضل الهی شاهد این باشیم که در دوران حیاتمان شاهد ظهور منجی آخرالزمان (عج) بوده و همراهی، توفیق زیارت و سربازی حضرت را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تقریباً اکثریت جمعیت دنیا معتقدند که در آخرالزمان منجی خواهد آمد، مسیحیت حضرت مسیح را به‌عنوان منجی و مسلمانان حضرت مهدی (عج) را به همراه حضرت مسیح (ع) به‌عنوان منجی می‌شناسند، همه معتقد هستیم و این اعتقاد مبتنی بر آموزه‌های الهی و آسمانی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: برای اینکه منجی آخرالزمان (عج) هر چه زوتر ظهور کند باید زمینه‌ها مهیا باشد و همه بايد کمک کنیم این زمینه‌ها فراهم باشد. اگر در برهه‌ای از زمان حکومت علوی آن‌گونه که باید به ثمر ننشست و حضرت علی (ع)، چهار سال حکومت کردند به‌خاطر این بود که امت زمان حضرت از ایشان آن طور كه بايد و شايد حمایت و پشتیبانی نکردند.

وی اظهار کرد: خداوند متعال در آخرالزمان، هنگامی اجازه ظهور خواهند داد که تشنگی، آمادگی و حمایت همه‌جانبه مردم وجود داشته باشد. اگر قرار باشد مردم حمایت نکنند و امام زمان فقط با امدادهای غیبی اقامه عدل و داد کند خب همان زمان حضرت علی (ع) با امدادهای غیبی امور را پیش می‌بردند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با پاسخ به این پرسش که چرا مقوله ظهور منجی تا به امروز به تأخیر افتاده است، اظهار کرد: بدون حمایت، تبعیت و پیروی از ولی و منجی آخرالزمان امورات سامان پیدا نخواهد کرد. باید بلوغ فکری جامعه انسانی رشد کند و مردم به این مسئله دست پیدا کنند و اين تنها زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که حمایت حداکثری  مردم از ولی اتفاق بیفتد.

وی گفت: در روایت داریم مردم در آخرالزمان با رسیدن به استیصال از حکومت‌ها و حاکمان ناامید می‌شوند و به این باور می‌رسند که فقط یک منجی با حمایت الهی می‌تواند آن‌ها را نجات دهد. وقتی به این باور برسند با ظهور حضرت مهدی (عج) از حضرت حمایت و تبعیت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تشریح کرد: باید مردم را تشویق کنیم که ضمن آمادگی برای ظهور، تبعیت و حمایت، در فتنه‌هایی که پیش می‌آید هوشیاری لازم را داشته باشند. امروزه فتنه بسیار است ولی وقتی مردم به بلوغ فکری برسند فریب این فتنه را نمی‌خورند. قطعاً در دوره ظهور فتنه‌ها بسیار خواهد بود اگر قرار باشد مردم دنیا مانند دوران حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) با هر فتنه کوچکی فریب بخورند و به دنبال زر و زور و تزویر بروند و امام زمان خود را تنها بگذارند نتیجه نخواهند دید و قیام حضرت مهدی به ثمر نخواهد نشست.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پایان یادآور شد: باید مردم را آماده عصر ظهور کنیم در غیر این صورت ظهور محقق نخواهد شد، در این راستا بصیرت انقلابی مورد تأکید مقام معظم رهبری بسيار مؤثر است.

انتهای پیام
captcha