اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی / مراسم ۱۳ آبان امسال برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3931341
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی / مراسم ۱۳ آبان امسال برگزار نمی‌شود

جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: به‌دلیل اینکه امسال مراسم ۱۳ آبان را نداریم، از دانش‌آموزان درخواست کردیم که ساعت ۹ صبح روز ۱۳ آبان با تهیه فیلمی از خود در فضای باز، در «پویش بزرگ مرگ بر آمریکا» شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مجتبی باستان، جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی صبح امروز، پنجم آبان‌ماه در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش، دو هدف ما کمک به پیاده‌سازی بیانیه گام دوم و سند تحول است؛ همچنین تعمیق بصیرت دینی و سیاسی یکی از مؤلفه‌هایی است که برای اجرای برنامه‌های بسیج داشن آموزی مد نظر قرار داده‌ایم. بر این اساس، امسال شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را با توجه به سند تحول و بیانیه گام دوم، «دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی» انتخاب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کردیم، ادامه داد: برای این هفته ۱۳ عنوان برنامه را پیش‌بینی کردیم که متناسب با شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس است؛ هشتم آبان چنانچه شرایط ایجاد کند در کنار یادمان شهید فهمیده و خانواده این شهید چهلمین سالگرد شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را برگزار می‌کنیم؛ همچنین رونمایی از کتاب مدرسه درس‌آموز که حاوی ۲۱ درس از شهید قاسم سلیمانی است و پویش آمریکا از منطقه باید برود، بخشی از این برنامه‌هاست.

باستان اضافه کرد: امضای طومار مجازی مرگ بر آمریکا، طراحی ۳۲ کانال راهیان‌نور برای ۳۲ استان جهت عضویت دانش‌آموزان در این کانال‌ها، صدور بیانیه مجامع علوی و فاطمی، اختتامیه لیگ علمی پایا در تاریخ یازدهم آبان، تجلیل از نفرات برتر کنکور امسال که ۴۰ نفر را شامل می‌شوند و این مراسم در تهران با حضور ۱۰ نفر از این عزیزان در یازدهم آبان برگزار خواهد شد نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: طراحی و ارسال ۱۵۰ هزار نشان با عنوان دانش‌آموز انقلابی برای دانش‌آموزان برتر، تجلیل از برترین مداحان نوجوان، اجرای سرود در کنار لانه جاسوسی و پخش کلیپ‌های بسیج دانش‌آموزی در ایستگاه‌های مترو، بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال مراسم ۱۳ آبان را نداریم، از دانش‌آموزان درخواست کردیم که ساعت ۹ صبح روز ۱۳ آبان با تهیه فیلمی از خود در فضای باز، در «پویش بزرگ مرگ بر آمریکا» شرکت کنند.
 
باستان سپس با بیان اینکه دو هزار گروه همیار سلامت برای حضور در طرح‌های مقابله با کرونا تشکیل دادیم که این گروه‌ها ۱۰ هزار مدرسه را ضدعفونی کردند، به مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه با عنوان «نذر هوشمند» انجام می‌شود که در این مرحله تلاش می‌کنیم برای سه میلیون دانش‌آموز فاقد تلفن و تبلت در کشور با هدف استفاده از آموزش مجازی دروس مدارس، این وسایل ارتباطی را برای آن‌ها تهیه کنیم.

یامینی
انتهای پیام
captcha