کمک به همنوع؛ راهبرد اسلام در مقابله با مصائب
کد خبر: 3931445
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

کمک به همنوع؛ راهبرد اسلام در مقابله با مصائب

ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان، با اشاره به شیوع کرونا و مشکلاتی که به واسطه این بیماری جامعه را دربرگرفته است، تصریح کرد: کمک به همنوع از راهبردهای دین اسلام برای مقابله با مصائب و مشکلات کنونی است.

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا بیش از چندین ماه است که به عنوان دشمنی مخوف بشریت را درگیر خود کرده است.

وی افزود: امروز مهم‌ترین نیاز جوامع بشری برای مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و همدلی جوامع بشری است و در این راستا هر فردی در حد توان و جایگاه خود برای از بین بردن این ویروس باید تلاش کند.

امام جمعه مریوان به ظرفیت راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائبی همچون ویروس کرونا و نقش دانشمندان، نخبگان و علما در این راستا اشاره و بیان کرد: بدون شک در طول تاریخ علما و دانشمندان در کشف،‌ درمان بلایا و مصائبی همچون طاعون، وبا و غیره نقش مهمی داشته‌اند.

ماموستا شیرزادی با تأکید بر اینکه دوری از آنچه سلامتی انسان را به مخاطره می‌اندازد از دستورات دین اسلام است، بیان کرد: در زمان شیوع طاعون اصحاب پیامبر مردم را از ورود به مناطق آلوده به بیماری منع کردند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات بسیاری که به واسطه این بیماری جامعه را در برگرفته است، افزود: کمک به همنوع از راهبردهای دین اسلام برای مقابله با مصائب و مشکلات کنونی است. به درستی که همدلی و اتحاد بین ملت ایران اسلامی در مسیر کمک به نیازمندان و ایثارگری مدافعان سلامت، اجرای دستورات و راهبردهای دین اسلام بوده است.

امام جمعه مریوان ادامه داد: فردی با کوچکترین علائم کرونا ویروس با حضور در اجتماع می‌تواند ناقل این بیماری به سایر افراد جامعه باشد و این خود از گناهان کبیره است، در این راستا علما باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف دین اسلام جامعه را آگاه کنند.

وی با تأکید براینکه این بیماری تأثیرات بسیاری بر وضعیت کنونی منطقه و جهان گذاشته است، افزود: با وجود این شاهد سوءاستفاده‌هایی از سوی تعدادی از افراد هستیم تا جایی که این ویروس به ابزار فشار برخی از کشورها بر کشورهای دیگر تبدیل شده است.

ماموستا شیرزادی در پایان یادآور شد: این بیماری هم مانند دیگر امراض در جوامع انسانی امری طبیعی است و با رعایت نکات بهداشتی و تلاش متخصصان فن و کشف دارو شر این بیماری هم از جامعه بشری کنده می‌شود.

انتهای پیام
captcha