دلایل برتری شیوه آموزش مجازی قرآن / انتقادی که به فعالان قرآنی وارد است
کد خبر: 3931480
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

دلایل برتری شیوه آموزش مجازی قرآن / انتقادی که به فعالان قرآنی وارد است

مدیر دارالقرآن امام هادی کانون شهید جهان‌آرا اهواز با تأکید بر برتری شیوه مجازی آموزش قرآن کریم به دلیل بهره‌مندی بیشتر از زمان، گفت: این انتقاد به ما فعالان قرآنی وارد است که با وجود فعالیت مساجد و برگزاری برنامه‌های مذهبی اما فعالیت‌های قرآنی همچنان با رکود مواجه است.

جلالی

حجت‌الاسلام علیرضا جلالی، مدیر دارالقرآن امام هادی کانون شهید جهان‌آرا اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی این کانون به صورت حضوری پس از شرایط گسترش ویروس کرونا تعطیل شد و ما تصمیم گرفتیم دوره‌های مجازی آموزشی را برپا کنیم.

وی بیان کرد: بعضی از استادان برای این شیوه با ما همکاری نکردند و فقط دوره آموزشی تجوید با تدریس جاسم حسینی‌زاده در فضای مجازی فعال است. خوبی این شیوه این است که ما قبلاً در کلاس‌های حضوری امکان پذیرش بانوان را نداشتیم اما اکنون در این گروه مجازی خانم‌ها هم حضور دارند و از نکات استفاده می‌کنند. قاریان مطرح کشوری در این گروه عضو هستنند که همین نکته باعث می‌شود سطح تلاوت‌ها بالاتر برود.

جلالی گفت: شیوه مجازی برای پیگیری آموزش‌های قرآنی مطلوب است چرا که ما در سال‌های گذشته تجربه اینکه 50 درصد زمان کلاس‌ها به دلیل بروز مشکلاتی و یا نبود استاد برگزار نشود را داشته‌ایم، اما در این شیوه استاد حتی اگر در سفر یا مأموریت کاری هم باشد می‌تواند از طریق فضای مجازی جلسه را مدیریت کند.

مدیر دارالقرآن امام هادی کانون شهید جهان‌آرا اهواز ادامه داد: اگرچه هیچ شیوه‌ای جایگزین برگزاری جلسات حضوری قرآن کریم نیست چرا که قاریان نیاز به دیده شدن دارند. وقتی که در محافل حضوری قاری به تلاوت قرآن بپردازد، شنوندگان بیشتری از اجرای او لذت می‌برند و افراد بیشتری او را می‌شناسند اما شیوه مجازی محدودیت شناختی را برای قاریان به همراه دارد.

وی با اشاره به کاهش فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر گفت: این انتقاد به ما فعالان قرآنی وارد است که با وجود فعالیت مساجد و برگزاری برنامه‌های مذهبی اما فعالیت‌های قرآنی همچنان با رکود مواجه است. به طور مثال اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن استان خوزستان مناسب نبود. می‌توان از صدا و سیما این توقع را داشت که حداقل فینال مسابقات قرآن را پوشش تصویری دهد. همین موضوع باعث ایجاد اشتیاق بین مردم می‌شد. اما متأسفانه ما هیچ اثری از مسابقات در صدا و سیمای مرکز خوزستان ندیدیم.

انتهای پیام
captcha