مرور کلام‌الله یادآوری برنامه زندگی انسان است
کد خبر: 3931527
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

مرور کلام‌الله یادآوری برنامه زندگی انسان است

یک حافظ کل قرآن گفت: اثرات حفظ قرآن برای انسان بی‌نهایت است و هرچه کلام‌الله بیشتر مرور شود، برنامه زندگی به انسان بیشتر یادآوری می‌شود و به طور قطع اثرات این یادآوری بسیار مثبت خواهد بود.

مرور کلام الله، یادآوری برنامه زندگی انسان است/ سن، محدودیتی برای حفظ قرآن نیستصدیقه ایزانلو، یک حافظ قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه حفظ قرآن را در سن بزرگسالی شروع کرده است، بیان کرد: از دوران نوجوانی و جوانی به حفظ قرآن علاقه‌مند بودم و انگیزه معنویم موجب شد تا این مسیر را ادامه دهم و در سال 91 حفظ قرآن را شروع کردم و در سال 92 نیز حفظ را کامل به اتمام رساندم.

وی ادامه داد: تلنگری که موجب شد تا مجدد به حفظ قرآن به صورت جدی فکر کنم، حضور در محفل قرآنی و مشاهده جوانانی بود که به سرعت حفظ قرآن را انجام داده بودند و در همان محفل با خود عهد کردم که تا سال آینده بتوانم حافظ قرآن شوم.

ایزانلو با اشاره به اینکه همسرم بسیار در این مسیر حامی بنده بود، اضافه کرد: حفظ قرآن در سن‌های پایین‌تر، باتوجه به اینکه دغدغه‌های ذهنی کمتر است، راحت‌تر انجام می‌شود، اما انگیزه معرفتی در بزرگسالان بیشتر است و همین مسئله می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

این حافظ قرآن با تأکید براینکه حفظ در سن بزرگسالی دشواری‌های خاص خود را دارد، افزود: حفظ قرآن در سن بالا نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و از طرفی پشتکار بالا است تا بتوان با تمام دغدغه‌های ذهنی موجود، تمرکز کافی را در امر حفظ داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فقط حفظ قرآن کافی نیست و باید مرور آن را در برنامه زندگی خود داشته باشیم، افزود: تاکنون بیش از 5 سال است که حفظ قرآن می‌گذرد اما در این سال‌ها مرور کلام‌الله در برنامه روزانه بنده است و همیشه ساعت خاصی را برای مرور محفوظات خود دارم.

ایزانلو با اشاره به اینکه حفظ معنا محور را دنبال کرده است، افزود: به خصوص برای بزرگسالان، حفظ معنا محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای ماندگاری محفوظات نیز بسیار کمک کننده است و از طرفی هدف اصلی از حفظ نیز به کارگیری محفوظات و معانی قرآن در زندگی شخصی انسان است که با حفظ معنا محور، این هدف نیز محقق می‌شود.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه حفظ قرآن در مسائل مالی و معنوی اثرات مثبتی داشته است، اظهار کرد: اثرات مثبت قرآن در زندگی بسیار زیاد است، در تربیت فرزندان و مسائل اخلاقی و هرگاه در هر مسیری دچار انحراف می‌شوم، آموزه‌های قرآن را برای خود یادآوری می‌کنم.

وی با بیان اینکه صاحب دو فرزند است، ادامه داد: زمانی که حفظ قرآن را شروع کردم، پسرم حدود یک سال داشت و از آنجایی که همیشه قرآن را در دستانم می‌دید، در حال حاضر نیز به حفظ قرآن بسیار علاقه‌مند است و تا جزء 30 را نیز حفظ کرده است و دخترم نیز علاقه‌مند به حفظ قرآن است.

انتهای پیام
captcha