تشکیل اتاق فکر مشترک سازمان دارالقرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد
کد خبر: 3931582
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

تشکیل اتاق فکر مشترک سازمان دارالقرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد

اتاق فکر مشترک برای تعامل و همکاری بیش از پیش میان سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تشکیل شد.

تشکیل اتاق فکر مشترک میان سازمان دارالقرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد

به گزارش ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه مدیران ارشد این معاونت روز گذشته، پنجم آبان‌ماه، با حضور در سازمان دارالقرآن الکریم با رئیس و مدیران این سازمان قرآنی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

این دیدار با هدف تحکیم روابط این دو مجموعه قرآنی و تثبیت تعاملات سازنده‌ بین دو نهاد برگزار شد. طی چند ماه گذشته سازمان دارالقرآن و معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد همکاری‌های سازنده‌ای در موضوعات مختلف همچون تشکیل اتحادیه مدغم و برگزاری انتخابات این اتحادیه داشته‌اند.

ارائه راهکارهای تعامل همه‌جانبه در زمینه ایجاد چارچوبی مشخص و منسجم در حوزه‌های قرآنی دیگر هدف مهم برگزاری این دیدار بود. همچنین، بنابر تأکید حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن، تمامی تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد طی یک سال گذشته روحیه تعامل و مشارکت با سایر نهادهای قرآنی داشته و به همین منظور سازمان دارالقرآن نیز همین روش و سیاست را در پیش گرفته است.

اخوان‌صباغ با بیان اینکه باید به عنوان دو مجموعه اثرگذار قرآنی تعامل داشته و خود را به عنوان یک مجموعه منسجم درنظر بگیریم، گفت: ساختارهای تشکیلاتی نباید مانع انسجام دو مجموعه شود؛ گرچه خط‌کشی‌های قانونی در انجام وظایف وجود دارد، اما علی‌رغم همه این مسائل باید به صورت یکپارچه حرکت کنیم.

همچنین، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، نیز با بیان اینکه از ابتدای حضور خود در معاونت قرآن و عترت به دنبال همکاری و تعامل با دیگر نهادهای قرآنی بوده‌ام، اظهار کرد: به شدت از منازعاتی که گه‌گاه در عرصه‌های قرآنی پیش می‌آید، ناراحت شده و از آن دوری می‌کنیم.

در ادامه برگزاری این دیدار بنا بر این شد که اتاق فکر مشترکی برای تعامل و همکاری بیش از پیش میان سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود که به همین منظور محمدمهدی عزیززاده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سیدجعفر صادقی از سوی سازمان دارالقرآن مأمور به ایجاد این اتاق فکر شدند. از جمله مسائلی که در این اتاق فکر بررسی می‌شود، همکاری دو نهاد قرآنی در حوزه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی همکاری در برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم، اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه فضای مجازی و... خواهد بود.

انتهای پیام
captcha