ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در یزد
کد خبر: 3931700
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در یزد

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد از ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره «بانوی هزاره اسلام»، ویژه بزرگداشت حضرت خدیجه(س) خبر داد.

ارسال 150 اثر به دبیرخانه جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد و دبیر برگزاری جشنواره ملی «بانوی هزاره اسلام»، شب گذشته، ۶ آبان ماه در اختتامیه جشنواره بزرگداشت حضرت خدیجه(س) با عنوان «بانوی هزاره اسلام» اظهار کرد: شخصیت حضرت خدیجه(س) آن گونه که باید در جامعه شناخته شده نیست، هر چند کتاب‌های زیادی در وصف شخصیتی ایشان به رشته تحریر در آمده است، اما کاستی‌هایی هنوز وجود دارد؛ لذا یک اقدام عملی در راستای معرفی هر چه بیشتر این بانوی بزرگ احساس می‌شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به کمبود اعتبار و هزینه‌های برگزاری یک جشنواره در خور شان این بانوی بزرگ اسلام، تصمیم گرفته شد جشنواره‌ای  در سطح استانی با همکاری ارگان‌های مختلف برگزار شود لذا اولین استانی جشنواره بانوی هزاره اسلام به همت این موسسه و در سالروز ازدواج حضرت خدیجه (س) و پیامبر اکرم (ص) رقم خورد.

شاکری افزود: امسال تصمیم گرفته شد این همایش از سطح استانی فراتر رفته و به صورت ملی برگزار شود هر چند شیوع کرونا باعث شد برنامه‌ها به تعویق افتد اما با وجود درخواست‌های زیاد بر ادامه مسیر، فراخوان جشنواره در دو بخش علمی و هنری و در قالب مقاله، شعر، دلنوشته، نقاشی، خطاطی ارسال و آثار علمی به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی پذیرفته شد.

وی ایمان حضرت خدیجه(س) در تحقق هدف بعثت، نقش حضرت خدیجه(س) در سبک زندگی اسلامی، نقش حضرت خدیجه(س) در تأثیرگزاری بر نقش اجتماعی زنان، حضرت خدیجه(س) معدن عصمت، حضرت خدیجه(س) حرئی بی‌بدیل، حضرت خدیجه(س) و پیامبر شناسی قبل از بعثت را از محورهای آثار در بخش ویژه دانست.

شاکری با اشاره به محور آثار در بخش عمومی گفت: ایمان حضرت خدیجه و جایگاه ایشان در بین اعراب قبل از اسلام، نقش این بانوی بزرگ در حفظ و نشر اسلام، خدمات حضرت خدیجه(س) برای اسلام و اقدامات ایشان برای پیامبر، جایگاه حضرت خدیجه(س) نزد اهل بیت و بررسی مقام و منزلت ایشان از جمله محورها در بخش عمومی بود.

وی با اشاره به اینکه آثار از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و با حضور داوران برجسته مورد داوری قرار گرفت گفت: در بخش علمی اعم از مقاله کامل و پوستری 60 اثر، بخش هنری در رشته دلنوشته 28 اثر، شعر 14 اثر، خطاطی 12 اثر و رشته نقاشی، 27 اثر از استان‌های تهران، مشهد، قم، همدان، البرز، هرمزگان، لرستان، مازندران، یزد و  همچنین شهرهای کرج، اشکذر، میبد، اردکان و مهریز رسید.

شاکری ادامه داد: در نهایت 3 اثر مقاله کامل شایسته تقدیر، 3 اثر مقاله پوستری شایسته تقدیر، 2 نقاشی برگزیده کشوری، 4 اثر خطاطی، 3 اثر دلنوشته، 3 اثر دانش آموزی، 3 اثر نقاشی دانش آموزی، 3 شعر برگزیده کشوری به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شدند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار شده، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha