8 آبان‌؛ آغاز مرحله داوری سوگواره «بر مدار حسین(ع)» در فرهنگسرای اخلاق
کد خبر: 3931838
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

8 آبان‌؛ آغاز مرحله داوری سوگواره «بر مدار حسین(ع)» در فرهنگسرای اخلاق

مرحله داوری سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» در رشته‌های تعزیه‌خوانی، داستان کوتاه، شعر و طراحی پوستر از هشتم تا یازدهم آبان‌ماه جاری در فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مرضیه خسروی بروجنی، دبیر اجرایی سوگواره «بر مدار حسین(ع)» و رئیس فرهنگسرای اخلاق، هفتم آبان‌ماه با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام فراخوان سوگواره هنری «بر مدار حسین(ع)» ویژه رده سنی 12 تا 16 سال در رشته‌های تعزیه‌خوانی نوجوانان(بخش‌های فردخوانی و جمع‌خوانی)، داستان کوتاه، شعر و طراحی پوستر در فضای مجازی با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه 14 در طول ماه‌های محرم و صفر، تعداد 240 اثر به دبیرخانه سوگواره واصل شده که بیش از نیمی از آثار واصله، در بخش تعزیه‌خوانی نوجوانان است.

وی بیان کرد: هیئت داوران سوگواره در بخش تعزیه‌خوانی، سیدمحسن هاشمی، مجید خسروآبادی، مهدی صیادی و یک داور به انتخاب مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران براساس شاخصه‌های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی آثار نوجوانان تعزیه‌خوان را روز پنج‌شنبه، هشتم آبان‌ماه در فرهنگسرای اخلاق ارزیابی می‌کنند.

رئیس فرهنگسرای اخلاق افزود: آثار برتر سوگواره در رشته‌های داستان کوتاه، شعر و طراحی پوستر نیز توسط هیئت داوران به سرپرستی ابوالفضل درخشنده و حضور داورانی از مدیریت‌های ادبی و هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی روزهای 10 و 11 آبان‌ماه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله داوری در هر محور و رشته سوگواره، سه نفر به انتخاب هیئت داوران انتخاب و طی مراسمی که در یکی از فرهنگ‌سراهای محوری تهران که به‌صورت زنده پخش خواهد شد، جوایز نقدی و الواح تقدیر آنها اهدا می‌شود.
 
یادآور می‌شود، فراخوان سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» در چهار رشته تعزیه‌خوانی (بخش‌های فردخوانی و جمع‌خوانی)، داستان کوتاه با موضوع «عاشورا و مسئولیت‌پذیری»، شعر با موضوع «محرم و عاشورا»، طراحی پوستر با موضوع «شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا» از اوایل ماه محرم سالجاری اعلام و نوجوان 12 تا 16 ساله می‌توانستند آثار خود را در بخش‌های مختلف سوگواره از طریق فضای مجازی به دبیرخانه سوگواره در فرهنگسرای اخلاق ارسال کنند.

مریم علیزاده
انتهای پیام
captcha