وحدت اسلامی زندگی امن و با‌ثبات را تحقق می‌بخشد
کد خبر: 3932947
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
خالد الملأ در اختتامیه کنفرانس وحدت:

وحدت اسلامی زندگی امن و با‌ثبات را تحقق می‌بخشد

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: طرح وحدت زندگی سعادتمند، امن و باثبات را تحقق می‌بخشد و وظیفه ماست که آن را حفظ کنیم.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری سی و‌ چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق امروز، 12 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه این کنفرانس اظهار کرد: کنفرانس وحدت آمده است فضا را در مقابل علما باز کند تا حرفشان را در این شرایط طاقت‌فرسا بیان کنند.

وی ادامه داد: ما باید خود را با این شرایط که بر ما تحمیل شده، وفق دهیم و باید به شکل مثبت و منطقی حسن تعامل داشته باشیم تا از افتادن در خطراتی که نیازی نیست به آن نزدیک شویم، اجتناب کنیم.

الملا تأکید کرد: از مهمترین دروسی که باید به آن توجه کنیم، همکاری است. همکاری ضرورتی از ضروریات زندگی‌ای است که نمی‌توان از آن بی‌نیاز بود. به خصوص در جوامع اسلامی امروز ما. ما در فضای این بیماری (کرونا) در حال زندگی هستیم و خدا همه ما را در امان بدارد.

وی افزود: متون شریعت پر است از گفتمان جمعی. اشارات واضحی درباره همکاری است. مثل «یا ایها الذین آمنوا» که هشتاد و نُه بار در قرآن کریم تکرار شده و قول «یا ایها الناس» که بیست بار و «بنی آدم» که پنج بار تکرار شده. این آیات و این اشارت‌ها و این گفتمان، دلالت بر اهمیت اجتماع و همیاری و همکاری در شرایط عادی و استثنایی دارد.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) مؤمنان در اتحاد را به یک پیکره واحد تشبیه کرده است. مؤمنان را در همدلی و محبت به یکدیگر به یک پیکر انسان تشبیه کرده که اگر یک عضو آن به درد آید، دیگر اعضا نیز دردمند می‌شوند. ایشان می‌فرماید مؤمن برای مؤمن دیگر، مانند تکیه‌گاه است که یکدیگر را یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: قدرت مسلمانان در وحدت و انسجامشان آشکار می‌شود و همکاری، نتیجه‌ای از نتایج وحدت اسلامی است.

خالد الملا گفت: ما آموخته‌ایم با هر خطری که امت اسلامی با آن روبه‌روست مقابله کنیم، لذا هنگامی که مواضع را در زمان کرونا مرور می‌کنیم و شاهد بخشش،‌ مهربانی، همکاری و ترک خودپرستی و خودپسندی هستیم، نوعی آرامش روحی به ما دست می‌دهد.

وی یادآور شد: وقتی به فرزندان این امت می‌نگریم چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم و آنان همه تلاش و امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا جان مردم را نجات دهند. مسلمان واقعی این چنین است. این پروژه وحدت اسلامی است که امام راحل، امام خمینی (ره) از طریق روز جهانی قدس به آن فراخواند و دعوت کرد و امام خامنه‌ای(دام ظله)از طرح وحدت اسلامی حمایت و آن را تأیید و یاری کرد و همچنان حامی طرح وحدت اسلامی است. چرا که این طرح، طرح بقای امت است تا قوی بماند و ثروت‌ها و منابعش و استقلال در تصمیم‌گیری‌اش را حفظ کند.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: طرح وحدت محقق‌کننده طرح زندگی سعادتمند امن و باثبات است و وظیفه ماست که آن را حفظ کنیم. وظیفه همه ماست که با پروژه‌های استکبار جهانی که می‌خواهد فرزندان ما را برباید و فرزاندان ما به جان هم بیفتند مقابله کند.

وی در پایان تصریح کرد: باید از آیت‌الله شیخ تسخیری یاد کنم، مردی که برای مدتی طولانی تلاش کرد و خود و زندگیش را برای وحدت صرف کرد برای وحدت مسلمانان و حفظ اموال و آبرویشان. او وقتی حال این امت را می‌دید، حقیقتا دردمند می‌شد. مغفول نماند که در حضور شما یادی کنیم از فرماندهان پیروزی، شهدای امت، شهدای اسلام، حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی که خدایشان بیامرزد.

انتهای پیام
captcha