واکنش گروه‌های فلسطینی به درگذشت صائب عریقات
کد خبر: 3934618
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

واکنش گروه‌های فلسطینی به درگذشت صائب عریقات

رئیس دفتر سیاسی حماس، رئیس پیشین دفتر سیاسی این جنبش و جنبش فتح شعبه اروپا درگذشت صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین را تسلیت گفتند.    

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه و خالد مشعل در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درگذشت صائب عریقات را به وی تسلیت گفتند.
 
هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با عباس از مواضع عریقات در حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تجلیل کرد.
 
خالد مشعل نیز در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با ابومازن ضمن تسلیت درگذشت عریقات، به تقدیر از مواضع ملی او در دفاع از حقوق فلسطینیان و آرمان عادلانه فلسطین پرداخت.
 
بر اساس پایگاه خبری دنیا الوطن، جنبش فتح شعبه اروپا نیز در پیام تسلیت خود درگذشت عریقات را تسلیت گفت و نوشت: فقدان این مرد شجاع که زندگی او سرشار از مبارزه، اخلاص و فداکاری بوده و چهار دهه است که به خاطر ملت و آرمان فلسطین مبارزه می‌کند؛ ما را بر ادامه مسیر شهدای مبارز فلسطینی در راه ایجاد فلسطین یکپارچه مصمم‌تر می‌کند.
 
این جنبش در ادامه افزود: درگذشت آن فقید را به خانواده ایشان، رهبران ملی و همه ملت فلسطین تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم رحمت و برکات و برای خانواده ایشان صبر و آرامش مسئلت می‌کنیم.
 
لازم به ذکر است که صائب عریقات دیروز سه‌شنبه، 20 آبان‌ماه، پس از هفته‌ها ابتلا به بیماری کرونا در سن 65 سالگی درگذشت. وی دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان در روند سازش بود.
انتهای پیام
captcha