جشنواره تلاوت‌های مجلسی بین‌المللی شد
کد خبر: 3935015
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

جشنواره تلاوت‌های مجلسی بین‌المللی شد

جشنواره تلاوت‌های مجلسی از دوره پانزدهم در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و فراخوان جشنواره برای دریافت آثار قراء جهان اسلام اعلام شد.

جشنواره تلاوت‌های مجلسی بین‌المللی شدبه گزارش ایکنا، جشنواره تلاوت‌های مجلسی از دوره پانزدهم در سطح بین‌المللی به کمک تکنولوژی‌های ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. فراخوان دریافت آثار قراء جهان اسلام اعلام شده و تمام مقدمات آن برای برگزاری از سوی دست‌اندرکاران در نظر گرفته شده است. قاریان کشور‌های مسلمان و مسلمانان ساکن کشور‌های غیرمسلمان می‌توانند در این دوره حضور یابند.

فراخوان این بخش از جشنواره بیش از یک هفته است که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و تاکنون ۲۹ قاری از 23 کشور از جمله لبنان، موریتانی، پاکستان، عراق، مصر، سوریه، افغانستان، بنگلادش، استرالیا، آلمان، اندونزی، مراکش، مغرب، هند، فیلیپین، مالزی، عمان، قطر و عربستان آثار خود را ارسال کرده‌اند. دریافت آثار شرکت‌کنندگان تا ۳۰ فوریه 2021 ادامه خواهد داشت.
 
شرکت در این بخش از جشنواره ضوابط خاصی دارد که از جمله آنها می‌توان به آقایان بالای ۱۸ سال اشاره کرد و تلاوت‌‌ها نباید بیشتر از ۴ دقیقه باشد.

داود جعفری، دبیرکل پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی، با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند تلاوت خود را به همراه تصویر پاسپورت کشور مبدأ به نشانی ftffestival۲۰۲۰@gmail.com ارسال کنند تا در مرحله تعیین و ارزیابی اولیه قرار گیرند، گفت: بعد از مشخص شدن تعداد حد نصاب شرکت‌کنندگان در بخش اول و داوری اولیه، شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل، تلاوت دوم خود را باید ارائه دهند. این تلاوت نیز در صفحات رسمی برای جمع‌آوری آرای مردمی در فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام نیز آپلود خواهد شد.

وی اظهار کرد: در بخش پایانی نیز پنج شرکت‌کننده برتر انتخاب خواهند شد. امید است که با مذاکرات انجام‌شده همراه با مدیران شبکه جهانی الکوثر و شبکه رادیویی عربی ـ آفریقایی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی از طریق اسکایپ و با حضور داوران بین‌المللی و به‌ طور مستقیم بتوانیم آرای فنی و مردمی را جمع‌آوری و نفر منتخب مردمی را معرفی کنیم. فرد منتخب هدیه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال دریافت خواهد کرد که معادل ارز کشورش یا دلار برای وی ارسال می‌شود.

جعفری در پایان گفت: راه‌اندازی بخش بین‌الملل جشنواره تلاوت‌های مجلسی، ما را یک گام به سمت هدف تیم‌سازی بین‌المللی قرآن برای تهیه و تدارک تیم ملی قرائت قرآن کشور نزدیک‌تر کرده است. امیدوارم با برنامه‌ریزی بهتر و فاصله‌گیری از بیماری عالم‌گیر کرونا، سال بعد جشنواره را به شکل تیمی طراحی و برگزار کنیم.
انتهای پیام
captcha