ذخیره‌سازی ۱۰۷ نمونه خون بند ناف در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3935819
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
طی شش ماه نخست امسال صورت گرفت؛

ذخیره‌سازی ۱۰۷ نمونه خون بند ناف در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری به ذخیره‌سازی ۱۰۷ نمونه خون بند ناف در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سودابه بنی‌مهدی، مدیر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۷ آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به شروع تأسیس بانک خون بندناف رویان در کشور از سال ۱۳۸۴، اظهار کرد: دفتر نمایندگی رویان شهرکرد فعالیت خود را از اسفندماه ۱۳۹۴ آغاز کرده است.

وی افزود: بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی استان تاکنون بالغ بر ۷۰۰ نمونه جمع‌آوری و به بانک خون بند ناف رویان تهران ارسال کرده است‌.

بنی‌مهدی به ذخیره‌سازی ۱۰۷ نمونه خون بند ناف در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

وی هزینه اولیه ذخیره‌سازی را تقریباً ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن عنوان کرد و بیان کرد: امکان پرداخت به صورت اقساط و تسهیلات فراهم شده و پرداخت شارژ سالیانه نیز تنها مبلغ ۱۶۰ هزار تومن است. خون بند ناف و جفت به عنوان یک زباله بیولوژیکی بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود در حالی که در این بند ناف و جفت بین ۵۰ تا ۲۰۰ سی‌سی حجم خون وجود دارد که جمع‌آوری آن منجر به نگهداری سلول‌های بنیادی می‌شود.

مدیر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان، جمع‌آوری ایمن و بدون تداخل در روند زایمان، سلامت مادر و کودک و همچنین قابل انجام در زایمان‌های طبیعی، سزارین و پایین بودن ریسک آلودگی به علت غربالگری مادر قبل از نمونه‌گیری و به دنبال انجام آزمایش‌های ویروسی و میکروبی که بر روی نمونه انجام می‌شود را مزیت‌های سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای پیوند عنوان کرد.

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی پتانسیل درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری را دارند و در حال حاضر بیشترین استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری‌های با منشأ خونی است، از طرفی بیش از ۱۶۰ کارآزمایی برای بیماری‌های غیر خونی مثل فلج مغزی، اوتیسم، بیماری نقص قلبی، کاهش شنوایی و همچنین بیماری دیابت نوع یک در حال انجام است که خوشبختانه برخی از این کار آزمایی‌ها نیز در کشور آغاز شده است.

بنی‌مهدی تصریح کرد: همه نمونه‌ها در بانک خون بند ناف رویان تهران نگهداری می‌شود و در حال حاضر حدود ۳۰ نمایندگی در سراسر کشور فعال است که وظیفه اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری خون بند ناف و ارسال نمونه به بانک خون بندناف رویان تهران را دارد.

وی در پایان اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند در هفته ۳۶ بارداری به صورت حضوری به آدرس شهرکرد، خیابان شریعتی، درمانگاه تخصصی امام علی(ع)، ساختمان دوم مراجعه و یا به صورت آنلاین از طریق آدرس الکترونیکیwww. rsct.ir ثبت‌نام و یا با شماره تلفن ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵- ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha