آغاز داوری پویش نامه‌نگاری به «نویسنده محبوب من»
کد خبر: 3936705
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

آغاز داوری پویش نامه‌نگاری به «نویسنده محبوب من»

داوری نامه‌های رسیده به پویش نامه‌نگاری کودکان و نوجوانان به نویسندگان آغاز شد.

آغاز داوری پویش نامه‌نگاری به «نویسنده محبوب من»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در پویش ملی نامه‌نگاری کودکان و نوجوان‌ها به نویسندگان، دو هزار و ۵۲۱ نامه به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

استان‌های تهران با ارسال ۵۱۶، مازندران ۲۰۳، خوزستان ۱۹۷، یزد ۱۹۳، کرمان و جنوب کرمان ۱۸۵، بوشهر ۱۳۷ و همدان با ۱۲۵ نامه بیشترین میزان مشارکت را در این پویش داشته‌‏اند.

هیئت داوران پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از میان آثار ارسالی، ٢٠٠ اثر را که حاوی شاخص‌هایی همچون خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانان، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب باشد را در سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب و برای داوری نهایی معرفی خواهند کرد.

پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» همزمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ شروع به کار کرد و با توجه به استقبال خوب نوجوان‌ها و تسهیل‌گران فعال در جام باشگاه‌های کتابخوانی و درخواست آنها مهلت شرکت در رقابت تا ۲۵ آبان تمدید شد.

این پویش براساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha