صهیونیست‌ها ده‌ها فلسطینی دیگر را آواره می‌کنند/ تداوم بازداشت‌ها‌
کد خبر: 3937645
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

صهیونیست‌ها ده‌ها فلسطینی دیگر را آواره می‌کنند/ تداوم بازداشت‌ها‌

مقامات اشغالگر اسرائیل ده‌ها فلسطینی را به بهانه اینکه این سرزمین یهودی است، از خانه‌های خود در بیت‌المقدس شرقی اشغالی بیرون و آواره می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، نیروهای اشغالگر صهیونیستی 87 فلسطینی را به بهانه تعلق سرزمین فلسطین به یهودیان از قدس شرقی آواره می‌کنند. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی این سومین تصمیمی است که دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در این رابطه به نفع یهودیان شهرک‌نشین و با هدف یهودی‌سازی قدس صادر می‌کنند.


رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که طبق ادعای مقامات اشغالگر، به بهانه اینکه سرزمین فلسطین قبل از سال 1948 متعلق به یهودیان بوده است، انتظار می‌رود حدود 87 فلسطینی خانه‌های خود را در قدس شرقی اشغالی تخلیه کنند.

گفتنی است، رژیم اسرائیل بیت‌المقدس شرقی را در سال 1967 اشغال کرد که این شهر مانند همه شهرهای کرانه باختری قبل از اشغال آن، تحت حاکمیت اردن بود و اسرائیل بعداً آن را مطابق «معامله قرن» که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رونمایی شد و همچنان جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت نشناخته است، به دیگر اراضی اشغالی ملحق کرد.

این در حالی است که سازمان ملل معتقد است که شهرک‌هایی که از سال 1967 در سرزمین‌های فلسطین تحت اشغال اسرائیل، ساخته شده، غیرقانونی بوده و مانع اصلی حل مسئله فلسطین است.

تداوم بازداشت بی‌دلیل جوانان فلسطینی

خبر دیگر حاکی است: اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی ادامه دارد. در همین راستا، نظامیان صهیونیست به صورت وحشیانه به مناطقی از کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری عربی 48، نظامیان صهیونیست امروز، جمعه پس از یورش به کرانه باختری منازل فلسطینیان را مورد هجوم قرار داده و اقدام به ضرب و شتم آنها کردند. این در حالی است که صهیونیست‌ها ۱۰ نفر از شهروندان فلسطینی را نیز بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند. همچنین سه اسیر تازه آزاد شده فلسطینی نیز جزء بازداشتی‎های امروز، 7 آذرماه هستند.

انتهای پیام
captcha