نام‌گذاری خیابانی در تهران به نام شهید «محسن فخری‌زاده»
کد خبر: 3938040
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
در صحن شورای اسلامی تهران به تصویب رسید؛

نام‌گذاری خیابانی در تهران به نام شهید «محسن فخری‌زاده»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ارائه طرح دو فوریتی، خیابان صنایع منطقه یک جنب وزارت دفاع را به نام شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و صنایع دفاعی کشورمان نام‌گذاری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، در جریان دویست پنجاه و یکمین جلسه شورا، طرح دو فوریتی کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر برای نام‌گذاری خیابانی به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده ارائه شد.

در همین ارتباط، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران گفت: ترور و جنایت غیر قابل گذشت و غیر قابل تحملی که این روزها مردم ایران شاهد آن بودند، سبب شد تا یکی از دانشمندان و مدیران ارزشمند حوزه دفاع مقدس با عملیات ناجوانمردانه به شهادت برسد، لذا این ضایعه دردناک را به پیشگاه ملت ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

حق‌شناس ادامه داد: در راستای تکلیف کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر و در راستای نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهیدان بزرگوار که یکی از اصول حاکم بر رفتار شورای شهر پنجم بوده است و نیز به گواهی آمار که نشان می‌دهد در حوزه نام‌ها کمیسیون نام‌گذاری بیش از ۴۰ درصد از نام‌گذاری‌ها را به شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای حرم و شهدای ترور اختصاص داده است، طرح دوفوریتی به امضای ۱۵ از نفر حاضران در صحن مبنی بر نام‌گذاری یک خیابان به نام شهید دکتر فخری‌زاده ارائه می‌شود.

وی گفت: بر این اساس تغییر نام خیابان «صنایع» واقع در منطقه یک شهرداری تهران حدفاصل بزرگراه شهید صیاد شیرازی و شهید لنگری برای این منظور پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دو فوریت این نام‌گذاری برای همه روشن است و نشان از اهمیت واکنش مردم و شهروندان و نمایندگان مردم به این ماجرا دارد، گفت: دلیل اهمیت آن و فوریت آن حوزه اختیارات شورای شهر و ضرورت پاسخ سریع به این مسئله و ادای حق نمایندگی مردم و مطالبه شهروندان و کسانی که این اقدام ننگین را محکوم کرده‌اند، است.

رئیس کمسیون نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به لحاظ کارشناسی نیز این خیابان در جوار وزارت دفاع واقع شده، محلی که بیش از دو دهه محل کار این بزرگوار بوده است. از طرفی نام صنایع یک نام تکراری در منطقه 3 و منطقه یک بوده و لذا این نام‌گذاری با بررسی‌های کارشناسی انجام شده است. خیابان صنایع خیابانی است که خیابان شهید صیاد شیرازی و خیابان شهید لنگری را به یکدیگر وصل می‌کند.

انتهای پیام
captcha