انتقاد سازمان‌های اسلامی مالزی از عربستان در تروریست خواندن اخوان‌المسلمین
کد خبر: 3938460
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

انتقاد سازمان‌های اسلامی مالزی از عربستان در تروریست خواندن اخوان‌المسلمین

۱۷ سازمان اسلامی در مالزی طی بیانیه‌ای نسبت به تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین از سوی هیئت علمای ارشد عربستان انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، در بیانیه این سازمان‌های مالزیایی آمده است: تمامی اتهامات هیئت علمای ارشد عربستان به گروه اخوان‌المسلمین بی‌پایه و اساس است و نادیده گرفتن فتواهای علمای گذشته به ویژه شیخ عبدالعزیز بن‌باز باعث چند دستگی مسلمانان می‌شود و همسو با مواضع صهیونیست‌هاست به ویژه که این بیانیه علمای سعودی از سوی اسرائیل بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
 
سازمان‌های مالزیایی با اشاره به گزارش کمیسیون امور خارجه مجلس عوام انگلیس در سال ۲۰۱۶ میلادی تأکید کرد که اخوان‌المسلمین،‌ با وجود اینکه از سوی گروه‌های افراطی به ویژه داعش مورد انتقادات و حملات گسترده قرار می‌گیرد؛ دیواری دفاعی در برابر تروریسم است.
 
در بیانیه سازمان‌های مالزیایی تأکید شده است که هیئت علمای ارشد عربستان باید از موضعگیری اخیر خود عقب‌نشینی کند به‌ویژه که این موضعگیری در زمان عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بیان شده است. این در حالی است که گروه اخوان‌المسلمین همواره در برابر حملات مختلف برای تخریب چهره اسلام و پیامبر اکرم(ص) ایستاده است.
 
گفتنی است،‌ هیئت علمای ارشد عربستان چندی پیش اخوان‌المسلمین را گروهی تروریستی خوانده بود که از دین اسلام منحرف شده و اندیشه میانه‌روی خود را نادیده گرفته است.
انتهای پیام
captcha