اخوان المسلمین سازمانی تروریستی نیست
کد خبر: 3937994
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

اخوان المسلمین سازمانی تروریستی نیست

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای ضمن دفاع از گروه اخوان المسلمین تأکید کرد که این گروه یک سازمان تروریستی نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای که به امضای «احمد الریسونی» رئیس و «علی القره داغی» دبیرکل این اتحادیه رسید، نوشت: اخوان المسلمین دارای تاریخی سرشار از خدمت به دین اسلام است و متهم کردن آن به تروریسم، انحراف و جنایت، آن هم بدون دلیل و مدرک، قابل پذیرش نیست.

این بیانیه در واکنش به تروریستی خوانده شدن اخوان المسلمین از سوی هیئت علمای ارشد عربستان سعودی و تأیید آن از سوی شورای فتوای امارات منتشر شد.

در این بیانیه آمده است که گروه اخوان المسلمین در سراسر نقاط جهان شناخته شده بوده و در هر کشور ده‌ها هزار عضو و حامی دارد که عربستان سعودی نیز یکی از آنهاست.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین تأکید کرد که اخوان المسلمین نقشی سیاسی و تبلیغی در بسیاری از کشورهای جهان دارد.

پیش‌تر، هیئت علمای ارشد عربستان در بیانیه‌ای گروه اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی منحرف خواند که نماینده اسلام نیست بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می‌کند که با تعالیم دین مبین اسلام مغایرت دارد. 

علمای ارشد عربستان ادعا کردند که این گروه تظاهر به دین کرده و تفرقه، فتنه انگیزی، خشونت و تروریسم را که با دین اسلام در تضاد است، دنبال می‌کند.

گروه اخوان المسلمین نیز در پاسخ به بیانیه هیئت علمای ارشد عربستان تأکید کرد که این گروه، یک سازمان تبلیغی و اصلاح‌گر است و به هیچ وجه تروریستی نیست.
انتهای پیام
captcha