رونمایی از دو کتاب حوزه علمیه خواهران استان البرز
کد خبر: 3938476
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

رونمایی از دو کتاب حوزه علمیه خواهران استان البرز

طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز از دو کتاب «حضور خداوند در زندگی انسان» و «روش‌شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در پرتو حکمت و جهاد» از آثار جدید حوزه علمیه خواهران این استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، 10 آذرماه در آیین رونمایی دو عنوان کتاب از دستاوردهای اخیر اساتید حوزه علمیه خواهران استان که به‌صورت مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: دشمن به دنبال حذف عمل و دانش در کشورمان است.

امام جمعه کرج افزود: باید راه و مسلک این مردان خدا در بین پژوهشگران و صاحبان علم تداوم داشته باشد و راسخ‌تر از قبل به پیشرفت علم و تولید علوم انسانی اسلامی اهتمام داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه این‌گونه مراسم و توجه به نوقلمان و پژوهشگران نباید منحصر به زمان‌های خاصی باشد، تأکید کرد: فرهنگ کتابخوانی و اهمیت به کتاب می‌بایست در کشور و خصوصا در استان البرز ارتقاء یابد و مطالعه به یک رفتار مستمر و مداوم تبدیل شود.

در ابتدای این مراسم احمد شایان‌فر، مدیر مرکز نشر هاجر با اشاره به فعالیت‌های این مرکز گفت: در این مجموعه تولید آثار فاخر و متفاوت که در سطوح مختلف جامعه به‌ویژه قشر طلاب طرفدار داشته باشد مورد توجه است.

وی اظهار کرد: قطعا حمایت از چاپ آثار طلاب و نویسندگان جوان حوزوی ضمن بالا بردن انگیزه تحقیق و پژوهش میان جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه خواهران گام مؤثری در عرصه تألیف و تدوین کتب با موضوعات روز خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محدر، مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: امروز ظرفیت علمی و پتانسیل بالای دانشی در طلاب  استان وجود دارد که امید است با حمایت‌های مرکز نشر هاجر بیش از پیش شاهد رشد تألیفات طلاب این استان باشیم.

وی افزود: یقینا در صدد تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، خصوصا در امر پژوهش طلاب خواهر و عملی کردن سه وظیفه اصلی طلاب در هدایت فکری و دينی، هدايت سياسی و بصيرت‌افزايی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی هستیم.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین خسروپناه، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران به عنوان استاد راهنمای مؤلف کتاب «روش‌شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در پرتو حکمت و جهاد» توضیحاتی را در خصوص این اثر علمی ارائه کرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم هر یک از مؤلفان، خانم‌ها هاشم خانی و عبدلی به معرفی و سیر تکاملی تحقیق و تحریر و محتوای علمی کتاب خود پرداختند و در پایان از دو کتاب «حضور خداوند در زندگی انسان» اثر برگزیده استانی و «روش‌شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در پرتو حکمت و جهاد» اثر برگزیده در جشنواره کتاب سال حوزه رونمایی و از مؤلفان تقدیر شد.

اکبر پوستچیان
انتهای پیام
captcha