دستور تخریب مسجد شیعی «شیخ نمر» در عربستان صادر شد
کد خبر: 3938583
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

دستور تخریب مسجد شیعی «شیخ نمر» در عربستان صادر شد

مقامات سعودی دستور تخریب مسجد امام حسین(ع) در شهر العوامیه استان قطیف را که شهید شیخ نمر در آن نماز اقامه می‌کرد، صادر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة الجزیره، مقامات عربستانی سال‌هاست که به تبعیضات خود علیه مردم شیعه استان‌های قطیف و الاحساء این کشور ادامه داده و با اقدامات ظالمانه چون تخریب آثار باستانی، آنها را تحت فشار قرار می‌دهد.
 
در ادامه این اقدامات تبعیض‌آمیز، دولت عربستان به نمایندگی از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به بهانه توسعه بافت شهری دستور داده است که مسجد امام حسین(ع) در شهر العوامیه واقع در استان قطیف این کشور را تخریب کنند.
 
مسجد امام حسین(ع) همان مسجدی است که شهید «نمر باقر النمر» در آن نماز جمعه اقامه می‌کرد و خطبه می‌خواند.
 
«عادل السعید» فعال حقوق بشر عربستانی در این باره در حساب شخصی خود در توئیتر با فاش کردن صدور دستور تخریب مسجد امام حسین(ع) در شهر العوامیه، نوشت: از آن رو که این مسجد نمادی از مکان نماز و خطبه خواندن شیخ نمر بوده است، این اقدام در جهت از بین بردن تمام نشانه‌های شیخ نمر انجام می‌شود.
 
وی در توئیت خود تأکید کرد که مقامات سعودی هر اقدامی انجام دهند، اما یاد این شهید در دل‌ها باقی خواهد ماند و الهام‌بخش تمام آزادگان خواهد بود.
 
تخریب  اماکن مذهبی شیعیان در سال‌های پس از انقلاب ۲۰۱۱ در شرق عربستان بارها تکرار شده و در سال ۲۰۱۷ نیز حسینیه حضرت زهرا(س) تخریب شد.
 
گفتنی است، شیخ نمر باقر النمر در ژوئیه 2012 و در پی اعتراض‎های گسترده‎ای که در فوریه 2011 در قطیف، منطقه شیعه‌نشین در شرق عربستان روی داد، بازداشت شد. شیخ نمر در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ از سوی دادگاه کیفری آل سعود به اتهام واهی اقدام ضد امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم شد. اعدام شیخ نمر به عنوان جنایتی هولناک و تروریسم دولتی با واکنش‌های منطقه‌ای و سازمان‌های مستقل بین‌المللی همراه شد. رژیم آل سعود برای توجیه جنایت خود، در کنار شیخ نمر چند جوان را نیز به اتهام شرکت در تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز و همراه با افرادی اعدام کرد که آنان اتهامات تروریستی و همکاری با گروه‌های تروریستی را در پرونده خود داشتند.
انتهای پیام
captcha