پرداخت 270 میلیون تومان تسهیلات به موسسات قرآنی زنجان
کد خبر: 3938840
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

پرداخت 270 میلیون تومان تسهیلات به موسسات قرآنی زنجان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های مالی و بیمه‌ای از موسسات قرآنی گفت: پس از شیوع کرونا بیش از 270 میلیون تومان تسهیلات به موسسات قرآنی پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 270 میلیون تومان تسهیلات به موسسات قرآنی زنجانمحمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و تعطیلی حضوری فعالیت‌ها و کلاس‌ها، در راستای حمایت از موسسات قرآنی از سوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۷۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

وی به فعالیت رسانه‌ها در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم و تنویر افکار عمومی داشتند و در مجموع ۱۲ هزار و ۸۵۴ خبر و گزارش در استان زنجان منتشر شده است. همچنین فراخوان جشنواره رسانه و کرونا در پنج بخش اعلام و پس از داوری آثار از پنج برگزیده تجلیل شد.

این مسئول به تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه هنر اشاره و بیان کرد: 399 فقره پرونده در این زمینه تشکیل شد و به 556 نفر تسهیلاتی به مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون تومان با سود 12 درصد پرداخت شد. ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از طریق صندوق هنر کشور به هنرمندان استان زنجان ارائه شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اقدام نهادهای محتلف از جمله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دوران کرونا برای برگزاری پویش‌های همدلی و کمک مومنانه را ارزشمند دانست و گفت: در مجموع بیش از 7 میلیارد تومان از طریق کانون‌های مساجد بسته‌های معیشتی تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به وجود 380 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان ابراز کرد: در کنار افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری باید برای ارتقای کیفیت آن‌ها نیز تلاش کرد. البته رویداد ملی «فهما» بستر خوبی برای رقابت سالم بین این کانون‌ها ایجاد کرده است که باید با برنامه‌ریزی صحیح بچه‌های مسجد را در این قالب ساماندهی کرد.

احمدخانی بر ضرورت تعیین شاخص‌های ارزیابی در بین کانون‌های مساجد تاکید کرد و افزود: لازم است تا از طریق کارت‌های عضویت، تعداد اعضای کانون‌های مساجد استان زنجان همه ساله به روزرسانی شود همچنین علاوه بر ترویج و تجهیز کتابخانه‌ها، باید مشخص کنیم که برای چه تعداد اعضای کانونی در کتابخانه‌های مساجد، کتاب موجود است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در این عرصه استفاده کرد و آموزش‌ها را به سمت فضای مجازی برد و در این صورت خانواده‌ها نیز در کنار فرزندان تحت تاثیر فعالیت‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha