ورود اولین گروه از حجاج خارجی عمره به مدینه منوره
کد خبر: 3939710
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

ورود اولین گروه از حجاج خارجی عمره به مدینه منوره

نخستین گروه از حجاج خارجی برای به جا آوردن مناسک حج عمره، امروز با رعایت تدابیر پیشگیرانه از شیوع کرونا وارد مدینه منوره شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گلف نیوز، رسانه‌های محلی عربستان اعلام کردند در قالب مرحله سوم ازسرگیری تدریجی حج عمره، امروز نخستین گروه از عمره‌گذاران خارجی، وارد عربستان شدند.

این گروه که شامل 135 اندونزیایی هستند، در میان تدابیر احتیاطی و پروتکل‌های بهداشتی تنظیم شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، وارد فرودگاه مدینه منوره شدند.

به محض ورود این گروه از عمره‌گذاران، از آنها خواسته شد که برای اطمینان از سلامتی خود، مطابق اعلام قبلی وزارت حج و عمره عربستان، به مدت سه روز خود را قرنطینه کنند.

ورود زائران به مسجدالنبی طبق تاریخ تأییدشده از سوی وزارتخانه حج عربستان از طریق اپلیکیشن اعتمرنا (ٍEatmarna) هماهنگ خواهد شد و سپس آنها برای انجام مناسک عمره به مکه عزیمت می‌کنند.

قابل ذکر است که طبق برنامه تهیه شده از سوی مقامات وزارت حج عربستان، در مرحله سوم ازسرگیری تدریجی عمره و زیارت حرمین شریفین، روزانه به 20 هزار زائر ، 60 هزار نمازگزار و 19 هزار و پانصد بازدید‌کننده اجازه ورود و انجام مراسم عبادی داده می‌شود.

اداره کل زائران و مسافران عربستان سعودی از ساماندهی ورود و خروج نزدیک به یک میلیون نمازگزار و حدود نیم میلیون عمره‌گزار به مسجدالحرام از زمان آغاز حج عمره خبر داد.
انتهای پیام
captcha