هفته بزرگداشت مولانا در فضای مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3940305
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
با حضور اساتیدی از ایران، افغانستان و ترکیه

هفته بزرگداشت مولانا در فضای مجازی برگزار می‌شود

بزرگداشت مولانا از ۲۱ تا ۲۷ آذر هر شب با حضور اساتیدی از ایران، افغانستان و ترکیه برگزار می‌شود.

بزرگداشت مولانا در فضای مجازی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ بزرگداشت مولانا به همت مؤسسه فرهنگی هنری سروش مولانا از ٢١ تا ٢٧ آذر در فضای مجازی برگزار می‌شود و هرشب میزبان اساتیدی از ایران، افغانستان و ترکیه خواهد بود.
 
در این نشست مجازی، امیرحسین ماحوزی استاد دانشگاه درباره مولانا و تجربه ویژه اوج و مریم حسینی استاد دانشگاه با سخنرانی درباره اسطوره یاد و فراموشی در حکایتی از مثنوی سخنرانی می‌کنند.
نیز سید رضا محمدی؛ فارغ‌التحصیل فلسفه از دانشگاه لندن، شاعر و نویسنده مقاله «نه بلخی، نه رومی» و مهدیه کسایی‌زاده؛ دکترای تصوف و عرفان، پژوهشگر و نویسنده مقاله «مهر آرمیدگان: برداشت ظریف مولانا از روایتی قرآنی  و سوگل مشایخی دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی، مدرس دوره‌های مولاناشناسی مقاله «فنا در آیینه جان مولانا» را ارائه خواهند کرد.
 
همچنین علی تمیزال؛ عضو هیئت علمی دانشگاه سلجوق ترکیه مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به مولاناشناسی در ترکیه» و حمیدرضا توکلی؛ مولوی‌پژوه و استاد دانشگاه مقاله‌ «نگاهی به کتاب از اشارت‌های دریا: بوطیقای روایت در مثنوی» را ارائه می‌کنند.
 
این نشست هر شب از ساعت ۲۱ به صورت زنده از آدرس http://instagram.com/sorooshemowlana پخش می‌شود و متن هر برنامه در بخش فرهنگی ایکنا منتشر خواهد شد.
انتهای پیام
captcha