اعلام همبستگی سازمان‌های بلژیکی با مردم فلسطین
کد خبر: 3940432
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱

اعلام همبستگی سازمان‌های بلژیکی با مردم فلسطین

صدها بلژیکی در اعتراض به سیاست‌های ضد انسانی و اشغالگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت این کشور تجمع کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری وفا، جمعی از اعضای موسسات، اتحادیه‌ها و گروه‌های بلژیکی با هماهنگی جامعه فلسطینیان مقیم بلژیک، به منظور محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و در همبستگی با مردم فلسطین در پایتخت این کشور تجمع کردند. 
 
شرکت‌کنندگان در این تجمع که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر صورت گرفت در اعتراض به خوی استعماری صهیونیست‌ها و نقض مداوم حقوق ملت فلسطین، در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در بروکسل  حضور یافتند.
 
سیمون موتکان، نماینده مجلس بلژیک  که در این تجمع حاضر بود، گفت: ادامه سیاست اسرائیل در تخریب خانه‌های فلسطینیان، استمرار شهرک‌سازی غیرقانونی، تخریب دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و محاصره غزه، موجب ده‌ها مورد محکومیت در سازمان ملل متحد  شده است اما متاسفانه هنوز هیچ مجازات واقعی مطابق با قوانین بین‌المللی و قوانین کنوانسیون ژنو علیه این رژیم اتفاق نیفتاده است.
 
همچنین سناتور پیر گالاند گفت که نهادها و مردم بلژیک به حمایت از آرمان فلسطین ادامه می‌دهند تا زمانی که مردم فلسطین حقوق قانونی و عادلانه خود را بدست آورند و این تجمع، چهارصدمین حرکت اعتراضی سازمان‌یافته از سوی فلسطینیان مقیم بلژیک طی 19 سال گذشته است.
 
شرکت‌کنندگان تأکید کردند که این تجمع به منزله از سرگیری بسیج گسترده جامعه محلی به منظور افشای رفتار اسرائیل در سطح بین‌المللی و در جهت دفاع از حقوق اساسی فلسطینیان است.
 
معترضان با سر دادن شعارها و حمل بنرهایی، اشغالگری اسرائیل در سرزمینهای فلسطینی را محکوم کردند.
انتهای پیام
captcha