واکنش‌ها به اظهارات مقام افغانستانی درباره تهدید داعش علیه شیعیان
کد خبر: 3940509
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

واکنش‌ها به اظهارات مقام افغانستانی درباره تهدید داعش علیه شیعیان

پست فیس‌بوکی «امرالله صالح»، معاون رئیس‌جمهور افغانستان ،که در آن ادعا شده داعش هشدار داده است که کابل را به مسلخ شیعیان تبدیل می‌کند، با واکنش‌های زیادی در این کشور روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آواپرس، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، امروز، 22 آذر، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که داعش در پیامی کتبی هشدار داده‌ که اگر زندانیان آن‌ها اعدام شوند، کابل را به «مسلخ شیعه» تبدیل خواهد کرد. این پست فیس‌بوکی صالح و نحوه اطلاع‌رسانی‌اش از این موضوع، واکنش‌ها و انتقادهایی را در پی داشته است.
 
محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، در واکنش به اظهارات معاون اول ریاست‌جمهوری گفته است که مسئولان باید در نشر محتوا مسئولانه عمل کنند.
 
او در فیس‌بوکش نوشته است: روایت شیعه‌کشى طالبان داعشی در کابل از زبان یک مسئول بلند‌پایه دولتی فضای ناامنی روانی را علیه شیعیان تشدید می‌کند.
 
شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی رئیس جمهور افغانستان، نیز با اشاره به این موضوع تأکید کرده است که «شیعه‌هراسی ممنوع!»
 
او در فیسبوک خود نوشت: داعش و طالبان دشمن بشریت و افغانستان‌اند. نباید در اطلاع‌رسانی به شیعه‌هراسی دامن بزنیم. نوع و شیوه اطلاع‌رسانی ما نباید به جنگ روانی مورد نظر دشمن کمک کند.
 
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این موضوع واکنش نشان داده و از شیوه نوشتار صالح انتقاد کرده‌اند. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشت: «صالح تصور می‌کند که گروه تروریستی از جمله داعش، فقط دشمن شیعیان است، در حالی که حملات تروریستی در سال‌های اخیر نشان داده که آنها تروریست هستند و شیعه و سنی نمی‌شناسند». فرد دیگری نوشت: «هشدار گروه‌های تروریستی به شیعیان سخن تازه‌ای نیست. ملت افغانستان چندین دهه است که علیه توطئه دشمن کنار هم رزمیده و می‌رزمد. تفرقه و سوژه دادن به دشمن تبعات سنگینی برای ملت دارد.»
 
بعد از این انتقادات صالح در فیس‌بوک نوشت: «ما هیچ مانع قانونی، سیاسی و اجتماعی نداریم که برای فکر و عمل دشمن خویش، قبا و لباسی از مصلحت بدوزیم. دشمن آنچه هست باید به صورت بسیار عریان به مردم معرفی شود. سال‌هاست مردم از دولت می‌خواهند که بی‌پرده صحبت کند. پرده برداشتن از روی دشمن شجاعت است نه بی‌پروایی».
انتهای پیام
captcha