خانه پدری جلال آل احمد پاتوق معتادان متجاهر است
کد خبر: 3940759
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
مجید فراهانی:

خانه پدری جلال آل احمد پاتوق معتادان متجاهر است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد واکنش نشان داد و از شهردار تهران خواست ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر فراهم کند.

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا طی تذکری گفت: مدتی است خانه پدری جلال آل احمد خوابگاه معتادان متجاهر شده است و تذکری در این مورد به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می‌‌دهم.

وی با بیان اینکه حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی است که متعلق به نسل حاضر و آینده است، تأکید کرد: فرزندان ما به درستی انتظار دارند تا مهمترین نمادهای هویت ملی و محلی آنان را به نکویی حفظ و نگهداری کرده و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل دهند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این میان خانه پدری جلال آل احمد همان جایی که این روشنفکر دردآشنای معاصر در آنجا زیست و زندگی کرد و به بالندگی رسید. یکی از خانه‌های میراث فرهنگی در محله سنگلچ تهران است که سال‌ها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت تملک شد اما افسوس پاتوق کارتن خواب‌ها شده است.

فراهانی تصریح کرد: خانه‌ای که قرار بود به عنوان خانه باستان‌شناسان ایران و مأمن روشنفکران دردآشنا باشد، امروز به گونه‌ای تبدیل شده که معتادان آن را تخریب کرده و برای ایجاد گرما درب‌های اتاق‌ها را کنده و طعمه آتش در وسط اتاق‌ها می‌کنند و آنجا را مملو از زباله کرده‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: بر این اساس به عنوان نماینده شریف مردم تهران در اجرای بند3 ماده 80 قانون شوراهای کشور در مورد حفظ میراث فرهنگی به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی تذکر می‌دهم و از شهردار محترم تهران می‌خواهم ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر به عمل آورده تا بتوان آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

انتهای پیام
captcha