رونمایی از دو کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان
کد خبر: 3940980
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

رونمایی از دو کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان

«برای صلح جنگیدم» و «آخرین پاتک» عنوان دو کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان هستند که 25 آذر در اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان رونمایی می‌شوند.

رونمایی از دو کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستانفاضل بنی‌اسد، مدیر اسناد و پژوهش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اعلام کرد: «برای صلح جنگیدم» و «آخرین پاتک» عنوان دو کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان هستند که فردا سه‌شنبه 25 آذر در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان رونمایی می‌شوند.

وی اظهار کرد: کتاب «آخرین پاتک» تاریخ شفاهی علیرضا زمانی‌راد، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گروهان قائم(عج) از گردان بلال لشکر 7 ولیعصر(عج) است. این کتاب روایتی از دوران قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، آغاز جنگ تحمیلی و عملیات‌های دفاع مقدس است که سیدمحسن موسوی‌طیب مصاحبه و تدوین آن را بر عهده داشت.

بنی‌اسد افزود: اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کتاب «آخرین پاتک» در 19 فصل و 378 صفحه منتشر کرده است.

مدیر اسناد و پژوهش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان  ادامه داد: کتاب «برای صلح جنگیدم» نیز تاریخ شفاهی اصغر احمدی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس آبادان است. مصاحبه کتاب را مرجان درودی و تدوین آن را فهمیه احمدی انجام داده است. خاطرات این کتاب نیز شامل دوران قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب و حضور در عملیات‌های دفاع مقدس است.

وی گفت: کتاب «برای صلح جنگیدم» در 14 فصل و 240 صفحه از سوی بنیاد حفظ آثار استان منتشر شده است. 

 

انتهای پیام
captcha