کتاب «نسیم ولایت» وارد بازار نشر شد
کد خبر: 3941270
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

کتاب «نسیم ولایت» وارد بازار نشر شد

کتاب «نسیم ولایت» با قلم حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر وارد بازار کتاب شد.

کتاب «نسیم ولایت» از زنجان وارد بازار نشر شدبه گزارش ایکنا از زنجان، کتاب «نسیم ولایت» در پنج فصل به واقعه غدیرخم و اعلان جانشینی و ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) اشاره دارد و به تازگی چاپ و وارد بازار شده است.

تهیه‌کننده در مقدمه این کتاب با اشاره به واقعه غدیرخم و اعلام جانشینی و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) به دستور خداوند متعال، این واقعه را از جمله مهمترین حوادث تاریخ اسلام دانسته که پس از آن اوج عظمت و شکوه دین مقدس اسلام و همین طور اهل بیت پیامبر(ع) آشکار و نمایان شده استف به‌طوریکه خداوند با نزول آیه اکمال، دین و نعمت‌های خود را بر انسان با وقوع حادثه غدیر و اعلان ولایت علی(ع) و خاندانش کامل یافته اعلام فرموده است.

این واقعه بزرگ و مبارک تاریخ اسلام دارای ابعاد فراوانی است و نظر به اهمیت آن ممکن است سوالات فراوانی برای مسلمانان و کسانی که با این برهه از تاریخ اسلام مواجه می‌شوند، در زمینه‌های مختلف پیش آورد که با تالیف این درس‌نامه، زمینه تدریس آن  و همچنین پاسخگویی به شبهات احتمالی در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی فراهم می‌آید.

نویسنده، کارگاه‌های آموزش غدیرپژوهی را در چهار سطح مختلف آموزشی در نظر گرفته و در هر فصل از کتاب، به تشریح سرفصل‌های مربوط به سطوح چهارگانه آموزشی مد نظر پرداخته است.

نویسنده کتاب، فصل اول را به تشریح مبانی تدریس اختصاص داده و فصل دوم را به بحث و بررسی در باب توصیف و تشریح واقعه غدیر پرداخته و با توجه به اختصاص این فصل به سرفصل‌های سطح یک غدیرپژوهی، مطالب لازم برای تقویت بینش ولایی و غدیری جامعه هدف که همه آحاد جامعه، کارکنان ادارات و نهادهای اجرایی هستند را مورد بررسی قرار داده است.

در فصل سوم که تشریح سرفصل‌های آموزشی سطح ۲ کارگاه‌های غدیرپژوهی (سطح شناخت) مدنظر بوده، نگارنده می‌کوشد تا طی آن به اسناد حدیث غدیر و توصیف بنیان‌های تقویت کننده مبانی عقیدتی مکتب اهل بیت(ع) بپردازد که جامعه هدف در سطح ۲ آموزش غدیر شناسی، طلاب و دانشجویان هستند.

نویسنده فصل چهارم کتاب را به تشریح سرفصل‌های آموزشی سطح ۳ از کارگاه‌های غدیرشناسی(سطح تخصص) اختصاص داده است، جامعه هدف در این سطح نیز اساتید دانشگاه و طلاب خارج فقه حوزه‌های علمیه است.

فصل پنج کتاب به بحث و بررسی مبانی آموزشی سطح ۴ کارگاه‌های آموزش غدیر شناس (سطح تربیت مربی) اختصاص یافته است. جامعه هدف در این سطح آموزشی، دانشجویان و طلاب ممتاز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور و معلمان پرورشی سازمان آموزش و پرورش است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهرستان ابهر است که تاکنون بیش از چندین عنوان کتاب در موضوعات و مطالعات دینی  تالیف کرده که تعدادی از آنها به زیور نشر نیز آراسته شده است.

انتهای پیام
captcha