کتاب «نسیم ولایت» در ابهر رونمایی شد
کد خبر: 3943592
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

کتاب «نسیم ولایت» در ابهر رونمایی شد

کتاب درس‌نامه کارگاه‌های غدیرشناسی تحت عنوان «نسیم ولایت» با حضور نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در ابهر رونمایی شد.

کتاب «نسیم ولایت» در ابهر رونمایی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، شب گذشته،۶ دی ماه در آیین رونمایی از کتاب نسیم ولایت در ابهر با اشاره به ضرورت معرفت‌افزایی در جامعه نسبت به موضوعاتی همچون غدیر، امامت، ولایت و حاکمیت اسلامی، اظهار کرد: حفظ و استحکام نظام اسلامی منوط به تبیین، ترویج و تبلیغ غدیر و پیام اصلی آن یعنی بحث ولایت است.

وی با بیان این مطلب که یکی از راه‌ها و شیوه‌های راهبردی در ارتقا بصیرت غدیری و ولایی آحاد جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب کارگاه‌های بصیرت افزایانه است، عنوان کرد: سازمان‌های مذهبی و نهادهای دینی و انقلابی مختلفی این مهم را در قالب کارگاه‌های غدیرپژوهی دنبال می‌کنند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه جهت ایجاد وحدت رویه در شیوه‌های آموزش و تدریس، تهیه و تدوین درس‌نامه کارگاه‌های غدیرپژوهی به عنوان یک ضرورت به نظر رسید، اضافه کرد: انتشار کتاب نسیم ولایت به عنوان اولین درس‌نامه جهت تدریس در این کارگاه‌ها به حساب می‌آید و به‌طور حتم تلاش خواهد شد تا در چاپ‌های بعدی ضمن رفع نواقص احتمالی به تقویت نقاط ضعف نیز مبادرت ورزیده شود.

مولف کتاب نسیم ولایت در ادامه به اهداف تدوین کتاب درس‌نامه کارگاه‌های غدیرشناسی پرداخت و گفت: این کتاب در پنج فصل تهیه و تنظیم شده که فصل اول به شرح شیوه‌نامه تدریس پرداخته و در فصول بعدی، به شکلی موجز و مستند، سرفصل‌های آموزشی مدنظر مورد واکاوی تخصصی قرار گرفته شده و در پایان هر فصل نیز، شبهات احتمالی در رابطه با سرفصل‌های درس مطرح و به آنها پاسخ گفته شده است.

رحیمی وجود حساسیت‌های دینی را به عنوان عاملی جهت ایجاد بالندگی مذهبی در جامعه قلمداد کرد و افزود: جهت پرهیز از بروز و ظهور چالش‌های فرقه‌ای، مطالب و محتوای کتاب از بیانات ارزشمند مرجع عالیقدر تشیع، آیت‌الله مکارم شیرازی و پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان برگرفته شده تا تحت هیچ شرایطی منجر به ایجاد شکاف مذهبی در جامعه نشود.

وی ایجاد وحدت در بین شیعه و سنّی را آرزوی دیرینه ی دلسوزان نظام و انقلاب دانست و اعلام کرد: در جهت تقویت این وحدت باید تمام ارکان نظام و آحاد جامعه دست در دست هم داده و اختلافات احتمالی را به حداقل برسانند.

به گزارش ایکنا، در پایان این جلسه ضمن معرفی سید قاسم موسوی به عنوان دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر، از کتاب درسنامه کارگاه‌های غدیرشناسی تحت عنوان «نسیم ولایت» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha