تولید ایده‌های خلاقانه زیربنای تحقق چشم‌انداز پیشرفت کشور است
کد خبر: 3941595
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

تولید ایده‌های خلاقانه زیربنای تحقق چشم‌انداز پیشرفت کشور است

فرمانده سپاه ناحیه اهر تولید و ایجاد ایده‌های نوآورانه و خلاقانه را گامی مهم در توسطه کشور و همچنین زیربنایی مناسب در جهت تحقق چشم انداز پیشرفت کشور برشمرد.

تولید ایده‌های خلاقانه زیربنای تحقق چشم انداز پیشرفت کشور استسرهنگ پاسدار موسی صفی، فرمانده سپاه ناحیه اهر،  در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، تولید و ایجاد ایده‌های نوآورانه و خلاقانه را گامی مهم در توسطه کشور و همچنین زیربنایی مناسب در جهت تحقق چشم انداز پیشرفت کشور برشمرد.

وی گفت: هفته پژوهش، بزرگترین رویداد پژوهشی و فرصتی مغتنم برای مسئولان و مدیران جهت تقدیر از پژوهشگران پرتلاش و ارج نهادن به مساعی ارزشمند علمی دست اندرکاران این حوزه است.

صفی، ضمن تاکید بر توجه ویژه به این قشر علمی و فعال جامعه افزود: اندیشمندان با ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های خود می‌توانند گام‌های موثری در حل مشکلات کشور برداشته و زیربنای مناسبی جهت تحقق چشم انداز پیشرفت ایران اسلامی باشند.

فرمانده ناحیه سپاه اهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش و توسعه علم در کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش و اعتلای دانایی در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران، ۲۵ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پژوهش نامگذاری شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری «گفتمان علمی» را گفتمان مسلط و غالب جامعه دانسته و برپایه روایت شریفه «اَلعِلمُ سُلطانٌ» علم را به مثابۀ ابزار اساسی قدرت کشور بر‌شمرده و آغاز توصیه خود در بیانیه گام دوم را، برای دستیابی به تمدِن نوین اسلامی، بر مدار علم و پژوهش قرار داده است و بر این اساس پژوهش و تولید علم یکی از ماموریت‌های ویژه بسیج بوده و استفاده از طرح، ایده و راهکارهای نخبگان علمی بسیج گره گشای بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود کشور است.

انتهای پیام
captcha