آغاز چهارمین مرحله رزمایش کمک‎های مؤمنانه در تهران + عکس
کد خبر: 3941691
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

آغاز چهارمین مرحله رزمایش کمک‎های مؤمنانه در تهران + عکس

چهارمین مرحله رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه (پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور سردار نقدی و جمعی از خانواده‌های شهدا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، چهارمین مرحله رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه(پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) ظهر چهارشنبه، 26 آذرماه در مصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مسئولان برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه شهروندان ایرانی همیشه با رفتار انسان‌دوستانه خود الگوی همه ملت‌های جهان شده‌اند، گفت: مردم ما با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) همیشه در فکر معیشت نیازمندان جامعه بوده‌اند، این اعمال آنها در حالی که خودشان مشکلات اقصادی دارند به یک الگو در جهان تبدیل شده است، صاحبان قدرت که همیشه به‌دنبال تصاحب قدرت هستند باید انسانیت را از مردم ایران زمین یاد بگیرند و البته این فرهنگ به لطف خداوند نسل به نسل ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آماده‌سازی هفت هزار بسته معیشتی در ایام با شکوه ولادت حضرت زینب(س)، ادامه داد: شاهد درخشش پیروان آن بانو بزرگوار هستیم که در جنوب تهران که منطقه ثروتمندی نیست، با سخاوت و همدلی با اهدای بسته‌های حمایتی به یاری محرومان شتافته‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به جانفشانی کادر درمان و بسیجیان، اظهار کرد: جامعه بزرگ بسیجیان از ابتدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، فتنه‌های مختلف دشمن خوب عمل کرده‌اند و امروز هم در مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشته‌اند و همچنین حرکت بزرگ کادر درمان همیشه در میان مردم جاودان خواهد ماند.

سردار نقدی این رویداد را تکرار هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: حرکت‌های این چنینی مردم، خاطره بزرگی برای نسل‌های آینده خواهد شد.
 

توزیع 538 هزار بسته معیشتی

 
سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۳۸ هزار بسته معیشتی در شهرستانهای استان تهران پخش شده است، گفت: با کمک خیرین تاکنون چهار هزار و 83 رأس دام قربانی، ۱۲ هزار بسته لوازم تحریر در قالب طرح «همکلاسی سلام»، ۳۸۰ تبلت و گوشی، ۱۲۱ هزار لباس پرستاری، ۳۴ میلیون ماسک در میان نیازمندان توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس طرح شهید سلیمانی با همکاری مراکز بهداشتی بیش از ۱۶ هزار خانه را مورد تست کرونا قرار داده‌ایم، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن برای ساخت و بازسازی یک هزار و 500 خانه ویژه مستمندان امضا کرده‌ایم که تاکنون 10 باب از این منازل تحویل نیازمندان شده است.
 
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: امروز در چهارمین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه، هفت هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی و سایر اقلام مورد نیاز خانوارها توزیع می‌شود.

وی بااشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی این سپاه اظهار کرد: هفت حوضچه با ظرفیت هر کدام ۱۸ هزار لیتر آب و ۳۶ کیلومتر لوله‌گذاری برای احیای اراضی کشاورزی بنا شد که با این کار امروز بیش از ۵۲۰ هکتار از اراضی لم یزرع به‌دلیل نبود آب در روستهای استان تهران به اراضی مرغوب کشاورزی تبدیل شده است.
 
همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای سلامت استان تهران، شهدای مدافع حرم، جامعه پرستاران و پزشکان، تطهیرکنندگان بهشت زهرا(س)، جهادگران بسیجی و خیران قدردانی شد.
 
محمد فرخی
انتهای پیام
captcha