مدل توسعه درون‌زا و اتکا به توانمندی داخلی باشد
کد خبر: 3942028
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

مدل توسعه درون‌زا و اتکا به توانمندی داخلی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: مدل توسعه کشور در انقلاب اسلامی باید درون‌زا و اتکا به توانمندی‌های داخلی باشد و رفع مشکلات تنها با غیرت و اراده جوانان ایرانی امکان‌پذیر است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، 29 آذر‌ماه در دیدار با جمعی از فعالان حوزه و دانشگاه که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، خدمتگزاران عرصه علم و دانش را مجاهدان فی‌سبیل الله توصیف کرد و گفت: این افراد به عنوان سرمایه‌های درخشان در تاریخ می‌درخشند و در طول این سال‌های دراز ایران اسلامی از وجود این سرمایه‌های ارزشمند بهره‌مند بوده است و این امر زمینه آثار و دستاوردهای بسیاری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرصت‌های جدیدی برای افسران و سربازان دانشگاه اهل‌بیت(ع) فراهم کرد و همواره به برکت انقلاب پرچم علم، دانش و هدایت سرافراز است، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت(ع) در دنیا در غربت کامل بود و امروز به برکت مجاهدت‌های امام(ره) و علمای بزرگ تشییع چراغ راه و مسیر حضرات معصومین(ع) پرفروغ است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی انقلاب اسلامی را منشأ تحولات عظیمی در عرصه‌های مختلف دانست و اظهار کرد: امروز بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب بسیاری از کشورها از این تحولات بهره‌مند هستند. امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی به دنبال انحراف افکار و اعتقادات جوانان ایرانی هستند. لذا باید خودمان را مجهز کنیم. لازم است علاوه بر وجود تجهیزات برای دفاع از حضور آگاهانه در صحنه‌ها و دفاع همه جانبه نیز بهره‌مند باشیم.

این مقام مسئول گفت ضرورت سلط حوزه‌های علمیه و طلاب به زبان‌های روز دنیا را مورد تأکید قرار داد و گفت: تسلط روحانیون به زبان روز دنیا زمینه نشر معارف اسلام ناب محمدی و تشییع را به جامعه جهانی فراهم می‌کند. حوزه‌های علمیه از دانشگاه‌ها برای تقویت بیان، محتوا و زبان‌های بین‌المللی کمک بگیرند واگر نتوانیم معارف را به زبان‌های روز دنیا منتقل نکنیم ضعف محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: علوم تجربی، علوم انسانی و علوم اسلامی میدان نقش‌آفرینی حوزه ها و دانشگاه‌ها است. چراکه پایه این سه علوم بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) بنا شده است و نباید بگذاریم جوانان و نوجوانان از معارف ناب و مکتب امام(ره) فاصله بگیرند و لازمه این کار مجهز شدن و مسلح شدن در همه ابعاد است.

امام جمعه اراک تأکید کرد: مدل توسعه انقلاب اسلامی باید بر پایه ۴۰ سال قبل از انقلاب، ۴۰ سال انقلاب و ۴۰ سال بعد از انقلاب ترسیم شود. شرایط کشور قبل از انقلاب باید به خوبی تبیین شود و اینکه امروز در چه شرایطی هستیم و آینده باید به کجا برسیم مدنظر چشم‌اندازها قرار گیرد. مدل توسعه کشور در انقلاب اسلامی باید درون‌زا و اتکا به توانمندی های داخلی باشد و رفع مشکلات تنها با غیرت و اراده جوانان ایرانی امکان‌پذیر است. ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که باید به خوبی از آنها استفاده کنیم و آنها را در رفع مشکلات به کارگیری کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: تقویت تولید داخلی، رونق تولید و تحقق جهش تولید یک اصل مهم برای کشور است و هرچیزی که در کشور امکان تولید دارد و یا تولید می‌شود واردات آن حرام است. همچنین بای رفع مشکلات هرگونه چشم‌داشتی به بیگانگان حرام است. امروز مشکلاتی که در کشور وجود دارد ناشی از نگاه به بیگانگان است.

وی ادامه داد: همدلی و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی ضروری است که اگر به خوبی تحقق پیدا کند قطعا علاوه بر اینکه دستاوردهای خوبی دارد موجب خیرات و برکات زیادی خواهد شد. سختی ها با نگاه به دست غربی حل نخواهد شد قطعا این امر با دستان جوانان با غیرت محقق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: خام فروشی در صنایع و کارخانجات آسیب بزرگی به اقتصاد کشور می‌زند و بسیار لازم است ایم معضل را حل کرد. حوزه ها و دانشگاه‌ها باید کارآمدی مکتب ائمه اطهار(ع) را به دنیا نشان دهند و این نیازمند عزم و اراده جدی دارد و هرگونه سهل‌انگاری در این مسئله گناهی نابخشودنی است.

انتهای پیام
captcha