احیای نقش نماز سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است
کد خبر: 3942425
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

احیای نقش نماز سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت گفت: احیای نقش نماز در سبک زندگی فردی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

احیای نقش نماز سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه استسارا نعمت زاده، مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: دین وجه اصلی امتیاز بشر است و در تاریخ بشر هیچ قوم یا قبیله‌ای نبوده که به گونه‌ای دین نداشته باشد. اسلام برنامه سالم سازی است، این سلامت در سایه تسلیم در برابر مشیت الهی و اجرای دستورات و قوانین حیات بخش به دست می‌آید.

مسئول موسسه قرآنی خانه ولایت شهرستان انگوت، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در بیش از ۱۲۰ آیه در سوره‌های مختلف درباره نماز، آداب، و فضایل آن، سخن گفته و آثار آن را یادآور شده و در پانزده مورد به آن امر کرده است و بدون تردید در میان عبادات و مسائل معنوی، نماز از ارزش و اهمیّت خاصی برخوردار است وبه اندازه‌ای که به نماز سفارش شده به چیزی سفارش نشده است.

نعمت زاده، خاطر نشان کرد: سبک زندگی هر فرد بر سلامت اخلاقی، رفتاری، جسمانی و روانی افراد تاثیر میگذارد، هرچه فرد نسبت به انجام آموزه‌های دینی متعهدتر باشد آرامش بیشتری پیدا می‌کند. نماز یکی از مهمترین دستورات دینی است که اگر با رعایت شرایط نماز و کیفیت اقامه آن، انجام گیرد، تاثیر زیادی در تقویت سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف دارد و ضرورت دارد که این موضوع در جامعه تبیین گردد.

وی با اشاره به اهمیت نماز در رشد و تعالی انسان، رسیدن به قرب الهی و نقش نماز در دوری از گناه و جرائم اجتماعی بیان کرد: نماز ستون دین و بهترین و استوارترین برنامه آدم سازی است و هیچ عملی نزد خداوند محبوبتر از نماز نیست. فلسفه همه عبادات دینی در این نکته معطوف است و جوانان موثرترین قشر در اجتماع انسانی هستند که باید این آموزه‌های دینی را الگوی زندگی خود قرار بدهند.

 

انتهای پیام
captcha